Calculele făcute de responsabilii pentru lucrare la jumătatea acestei luni arată că 65% din lucrări au fost efectuate . Cu ritmul de lucru actual, până la sfârşitul lunii august, când s-a anunţat finalizarea investiţiei, aceasta abia va fi terminată în proporţie de 80% . Finanţarea este asigurată şi doar “direcţia mişcării hârtiilor” ar impiedica pe constructor – Tehnic Asist Botoşani, să încaseze banii pe lucrările făcute de la o zi la alta.
Potrivit ultimelor date obţinute de la şantierul de pe Aeroportul “Stefan cel Mare” de la Salcea, unde se investesc bani europeni şi naţionali pentru mo-dernizarea “principalei porţi de intrare” în judeţul nostru, lucrările, pentru care există promisiunea că vor fi terminate până la sfârşitul lunii august a acestui an, înaintează şi nu prea. Propunându-ne să monitorizăm odată la câteva săptămâni stadiul investiţiei realizate de firma Tehnic Asist SRL Botoşani, am revenit ieri cu solicitări de informaţii asupra stadiului lucrărilor la conducerea aeroportului judeţean. Responsabilul tehnic al investiţiei, Dan Cristian Iordache, a răspuns prompt, arătând ce s-a făcut în ultima lună la obiectivul „Modernizare suprafaţă de mişcare şi balizaj, turn de control şi amenajarea terenului în vederea amplasării sistemului de navigaţie tip ILS” de la Aeroport. Am aflat că mii de tone de mixtură asfaltică au fost turnate, sute de metri cubi de materiale granulare s-au pus pe acostamentele platformei de îmbarcare, alte mii de metri cubi de balast stabilizat cu ciment s-au aşternut pe aceeaşi platformă, s-a făcut instalaţia electrică la turnul de control şi s-au montat geamurile “in vigia”, s-au tras fire de medie şi joasă tensiune pentru balizaj. Deşi activitatea pare a fi una susţinută, conform detaliilor furnizate de către dirigintele de şantier, în realitate, alte cifre furnizate, de conducerea Aeroportului arată că lucrurile nu stau chiar aşa. Astfel, dacă pe data de 24 mai a.c., stadiul fizic al lucrărilor realizate era de 61%, iar financiar acestea erau acoperite în proporţie de 52%, 20 de zile mai tărziu, pe 15 iunie a.c., stadiul fizic al lucrărilor era de 65% iar plata acestora era asigurată în proporţie de 58,76%. Asta în condiţiile în care s-a dat ca sigură finalizarea investiţiei pentru sfârşitul lunii august a acestui an. Un calcul simplu arată însă că acest “target” este imposibil de atins, dacă nu se petrece o minune.
Citeşte mai mult pe Obiectiv de Suceava