Vara care tocmai s-a încheiat a fost una foarte profitabilă atât pentru comercianţi cât şi pentru producătorii de sucuri, bere şi îngheţată. Omul de afaceri Ionel Roşu, patronul companiei Admir Botoşani, susţine că în vara acestui an vânzările de apă, sucuri, bere şi îngheţată au fost cu 40% mai mari decât în vara anului 2014.
Potrivit omului de afaceri botoşănean, această creştere a fost influenţată de temperaturile foarte ridicate precum şi de scăderea TVA-ului.
“Doi factori au influenţat creşterea vânzărilor. Primul factor este cel sezonier. A fost o vară călduroasă, temperaturi mult peste limita suportabilităţii, fapt ce a generat o creştere a vânzărilor de apă, sucuri, bere, îngheţată. Al doilea factor a fost reducerea TVA-ului la produsele alimentare. Eu sunt un adversar al reducerii TVA-ului deoarece este o taxă fixă care contribuie la bugetul de stat. Trebuie să recunosc că în linii mari a avut efecte benefice, s-au ieftinit majoritatea produselor alimentare. Sunt şi câţiva producători care au băgat în buzunar diferenţa dar majoritatea au ieftinit produsele. Vara călduroasă şi scăderea TVA-ului au fost în avantajul comercianţilor pe care îi aştept să recunoască lucrul ăsta şi să nu se mai plângă că le merge rău”, a declarat Ionel Roşu.
“Comparativ cu vara anterioară, vânzările au crescut cu 40-45% la apă, sucuri, îngheţată, bere. Pe total vânzări, creşterea este de aproximativ 30%. La toate produsele cu TVA redus, vânzările au crescut. Este o creştere foarte mare. Oricine poate intra pe site-ul Ministerului de Finanţe şi poate vedea situaţiile raportate de agenţii economici. Aproape toţi sunt fiscalizaţi”, a adăugat omul de afaceri.
Profit mai mare pentru comercianţi şi producători
După scăderea TVA-ului la alimente, guvernul a decis să aplice aceeaşi metodă şi la celelalte produse. Astfel, de la 1 ianuarie 2016 TVA-ul va scădea de la 24% la 20%. La prima vedere, măsura pare una bună dar cel mai probabil va fi bună doar pentru producători şi comercianţi şi nu pentru consumatori.
“Procentul este de doar 4%. Pot să bag mâna în foc că jumătate din agenţii economici o să transfere cei 4% în profit. La alimente a fost spectaculos pentru că scăderea a fost de la 24% la 9%. Majoritatea au ieftinit produsele şi au transferat în profit unul-două procente”, a mai afirmat patronul companiei Admir.
Admir se extinde în fabricile din Botoşani
Compania Admir şi-a schimbat strategia începând din acest an. După ce a deschis chioşcuri şi magazine în aproape toate zonele municipiului, Admir s-a orientat către societăţile comerciale care au câteva sute de salariaţi.
“Anul acesta, Admir a ajuns la zece unităţi. Avea opt puncte de lucru, şase chioşcuri şi două magazine. Am deschis două puncte Admir, în incinta fabricilor Formens şi Artsana. Sunt foarte mulţumit. Am luat în calcul ca anul viitor să deschid şi alte chioşcuri de incintă”, a precizat Ionel Roşu.
Italienii şi spaniolii menţin comerţul online
În urmă cu doi ani, omul de afaceri Ionel Roşu a decis să-şi dezvolte afacerea în zona online. A realizat un site de unde puteau fi comandate produsele dorite iar un angajat al firmei făcea livrarea la domiciliul clientului. Cei mai mulţi clienţi sunt botoşănenii plecaţi la muncă în străinătate. Aceştia fac cumpărăturile online iar un angajat al companiei Admir livrează produsele la rudele stranierilor.
“În continuare avem foarte mulţi clienţi din străinătate care fac cumpărături online. Avem clienţi din Flămânzi, Copălău, Săveni, Dumbrăveni, Poiana. Avem cel puţin o comandă pe lună de la aceşti clienţi. Sunt italieni, spanioli. Online-ul este constant dar încă nu este la nivelul aşteptărilor. Eu am răbdare. Viitorul este al onlineului iar eu voi fi acolo”, a mai declarat Ionel Roşu.