Omul de afaceri Valeriu Iftime a fost prezent miercuri la emisiunea Dialog Deschis de la Tele M, unde a comentat situaţia termoficării din Botoşani, după ce s-au investit peste 50 de milioane de euro, în mare parte din fonduri europene. El consideră că la ora actuală, conducerea societăţii de termoficare face o greşeală uriaşă care în viitor ar putea avea efecte devastatoare.
Valeriu Iftime a lucrat timp de aproximativ opt ani la societatea de termoficare din Botoşani după care a ales mediul privat dar compania pe care o conduce a lucrat tot pe zona de termie, cea mai importantă lucrare de până acum fiind modernizarea CET-ului din Botoşani.
“Am lucrat la CET-ul din Botoşani, de aproape 20 de ani lucrăm numai pentru sisteme de termoficare din România, pornind de la contoare şi până la surse. Modern Calor ar trebui să fie preş în faţa consumatorilor, să comunice prin orice cale. Ei au o problemă de marketing. Avem un sistem care produce energie termică la un randament foarte bun. El este eficient la producere, transport şi distribuţie dar el are nevoie de consumatori. Faptul că există 9000-10.000 de consumatori, este foarte puţin. Sursa asta merge la 18.000 de clienţi. Trebuie să-i explici omului care are centrală individuală”, a spus Valeriu Iftime.
Preşedintele CA Elsaco a avut mai multe discuţii atât cu executivul primăriei cât şi cu şefii societăţii Modern Calor despre viitorul termoficării în Botoşani şi despre necesitatea continuării investiţiilor astfel încât să existe un sistem care să ofere căldură şi apă caldă la un preţ mult mai mic decât în prezent.
„Le-am explicat dar nu mă ascultă nimeni. Ştiu toate sistemele din România, sunt vicepreşedinte al COGEN, sunt vicepreşedinte la Asociaţia Română de Servicii Energetice, sunt membru al Asociaţiei Române de Eficienţă Energetică. Acum se rescrie strategia energetică a României. Există un capitol special care se numeşte strategia de încălzire urbană. Există un mare interes. Este singurul sistem eficient şi care are viitor. Nu întâmplător Uniunea Europeană alocă bani. Există calcule clare că este mai eficient sistemul centralizat. Acţiunea de marketing este cea mai importantă acum”, a adăugat omul de afaceri.