E bine cunoscut faptul că sunt şanse mari ca o maşină second-hand să aibă kilometrajul „dat peste cap”. Această tentativă de păcălire a cumpărătorului poate fi demontată prin câteva verificări simple.
Mulţi dintre cumpărătorii de autoturisme second-hand îi găsesc abia după achiziţie „viciile ascunse”. Un specialist a explicat care sunt greşelile cele mai comune făcute de clienţii neexperimentaţi.
Primul pas la târg este cel legat de verificarea aspectului estetic al maşinii. Este obligatoriu ca inspecţia vizuală să aibă loc în cursul zilei, când maşina este expusă în lumină puternică şi i se pot observa toate eventualele detalii neconforme cu prezentarea, potrivit Adevarul.ro.
„Ziua se cumpără o maşină, nu spre seară, nu noaptea. Un pont ar fi să iei cu tine un magnet şi, unde vezi nuanţe diferite, dacă pui magnetul nu ar trebui să aibă o atracţie aşa mare, deoarece zona e acoperită de chit, de fibră, pentru că e reparată”, explică Bogdan Achiţei, consultant-daune în cadrul unuia din cele mai mari service-uri auto din Sibiu.
Următorul pas, spune specialistul, este să ne uităm sub maşină, acolo unde aceasta este parcată, pentru a vedea dacă sunt pete de ulei sau apă.
„Apoi ne uităm sub capotă, la motor. Nu trebuie să fii un expert sau mecanic, te uiţi la fel să nu fie scurgeri, să nu fie fire improvizate, chestiuni improvizate, lipite cu scotch, capsate. Motorul trebuie să fie curat”, explică specialistul.
Cum verificăm kilometrii reali. „Cel mai simplu mod de a verifica kilometrajul fără să te duci la tester este să te uiţi la volan şi la scaunul şoferului. Asta indică uzura, kilometrii în timp, pentru că te dai jos şi te urci de foarte multe ori, şi la volan la fel, când conduci foarte mult se roade, se văd urme de uzură. Dacă vrei să afli kilometrii reali cel mai indicat e la reprezentanţă, ei au testerul cu programul original”, mai spune Bogdan Achiţei, consultant daune.
Citeşte mai mult pe Realitatea.net