În anul 2014 puţin peste 180 de persoane au solicitat să discute personal cu prefectul Costică Macaleţi pentru a cere lămuriri sau a prezenta problemele cu care se confruntă în diverse domenii. Numărul este cu 30% mai mic decât în anul 2013, scăderea consistentă regăsindu-se şi în numărul petiţiilor înregistrate la Instituţia Prefectului.
Cele 714 adrese înregistrate de botoşăneni în 2014, în aşteptarea unei rezolvări la problemele proprii, sunt cu 20% mai puţine faţă de petiţiile depuse de persoanele nemulţumite în anul precedent. Scăderea se înscrie pe un trend ce vine din anii anteriori, numărul petiţiilor fiind şi în 2013 mai mic decât în 2012 cu un procent de 11%.
Problemele de fond funciar rămân în topul plângerilor adresate Prefectului
Din totalul plângerilor, aproape 60% reprezintă semnalarea unor nemulţumiri ce ţin de domeniul fondului funciar. Problemele legate de titlurile de proprietate sau de punerea în posesie au fost cele mai numeroase şi în cadrul audienţelor oferite de prefect în 2014.
Ponderea acestora a crescut, însă, anul trecut, cauza fiind blocarea emiterii titlurilor sau modificării lor pe parcursul inventarierii terenurilor solicitată de legiuitor.
„Operaţiunea inventarierii terenurilor se apropie de final, în multe din primăriile judeţului reluându-se activitatea de emitere a titlurilor de proprietate. Vom propune în acest an un program prin care să impulsionăm comisiile locale de fond funciar şi pe domnii primari, astfel încât până pe 1 ianuarie 2016 să se emită toate titlurile care mai sunt de emis.”, a explicat prefectul Costică Macaleţi.
Alte peste 27% din petiţii şi audienţe ce ajung în atenţia prefectului provin de la botoşăneni ce altfel de probleme personale şi solicită o mână de ajutor din partea autorităţilor. O situaţie materială precară, lipsa unui loc de muncă, un conflict cu un vecin sau o nemulţumire legată de un furnizor de servicii publice sunt cele mai frecvente motive din care petiţionarii se adresează prefectului. Sub îndrumarea acestuia, specialiştii din Instituţia Prefectului direcţionează botoşănenii în cauză către instituţii care pot oferi soluţii legale şi concrete, precum Agenţia pentru Prestaţii Sociale, cea pentru Ocuparea Forţei de Muncă, Inspectoratul de Poliţie, sau Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor.