După recordul negativ înregistrat în 2012, vânzările de maşini noi continuă să scadă pe piaţa din România. În ianuarie au fost comercializate 3.475 de autoturisme, un declin de 4,1% faţă de perioada similară a anului trecut.
Picajul pieţei este şi mai evident dacă ne raportăm la luna precedentă, atunci când au fost livrate cu 40% mai multe automobile noi decât în ianuarie.
Românii preferă în continuare maşinile autohtone, în ciuda unui recul de 17,8% al vânzărilor de modele produse pe plan local. Dacia rămâne liderul pieţei, însă cele 758 de unităţi livrate în prima lună a acestui an corespund unei scăderi importante de 14,5%. Pe locurile doi şi trei s-au clasat Skoda şi Volkswagen. Cele două branduri înrudite au reuşit să vândă în ianuarie 368, respectiv 308 unităţi, ceea ce se traduce printr-un plus de 13,2% pentru Skoda, dar şi printr-o depreciere surprinzătoare de 35% pentru VW. Lista celor mai vândute mărci continuă cu Renault (229 unităţi), Ford (209 unităţi) şi Hyundai (202 unităţi), topul fiind completat de Audi, Toyota, Mercedes şi Opel.
În ciuda declinului din ianuarie, oficialii constructorului de la Mioveni au totuşi suficiente motive de bucurie, Dacia Sandero, cu 237 de unităţi, şi Logan, cu 231 de unităţi, ocupând primele două poziţii în topul vânzărilor locale.În plus, Sandero a reuşit să depăşească în premieră eternul lider Logan, graţie unei explozii de 404,3% a livrărilor. Pe ultima treaptă a podiumului se află Skoda Octavia. Cu 216 unităţi, modelul produs la Mlada Boleslav s-a bucurat de o apreciere de 13,7% a comenzilor, pe fondul lichidărilor curente de stoc în aşteptarea noii generaţii.
O altă surpriză plăcută este ascensiunea noului Ford B-Max.Monovolumul produs la Craiova a înregistrat luna trecută vânzări de 32 de unităţi şi s-a impus în segmentul său, devansând inclusiv rivalul autohton, Dacia Lodgy, comercializat în 21 de exemplare.
Sursa: Autobis.ro