Primari, viceprimari, secretari de primării, contabili şi funcţionari publici din judeţul Botoşani au participat timp de două zile la Seminarul cu tema “Fiscalitatea locală, registrul agricol și urbanismul ca un tot unitar”, organizat de Filiala Județeană Botoșani a Asociatiei Comunelor din România.
La acest seminar a fost prezent Emil Drăghici, președintele Asociației Comunelor din România, care i-a informat pe primari, viceprimari, administratori publici si functionari din administratia publică cu privire la aplicarea legislației specifice, pe fondul perfecționării profesionale și dezvoltării abilităților în ceea ce privește exercitarea atribuțiilor specifice administrației publice locale.
„Resursa umană este factorul cel mai important din administraţia locală. Trebuie să ne uităm şi să vedem cum stăm la comune cu capacitatea administrativă. Unii stau foarte prost la urbanism, alţii la cadastru, la starea civilă, alţii nu au secretar. Sunt perturbări în activitate şi la eventuale contrale sau la reclamaţii, ies minuni. Oamenii trebuie să participe anual la cursuri de perfecţionare dar din păcate aceste cursuri ori sunt prea tehnice, ori nu corespund cerinţelor. Asociaţia Comunelor, Filiala Botoşani, aduce specialişti în mijlocul oamenilor şi îi chemăm pe cei care lucrează în aceste compartamente, cei de la taxe şi impozite locale, secretar, contabil, referent. Să fie o interactivitate. Ieri a fost cursul cu auditorii în care s-au dezbătut multe probleme practice, cazuri punctuale care şi-au găsit răspuns. Din neştiinţă, oamenii greşesc. Sunt acte cu caracter normativ, cu caracter individual, care crează efecte. Anul acesta ne-am propus să aducem cât mai mulţi specialişti la Botoşani. Am constatat că este mult mai pragmatic. Apar răspunsuri la întrebări, descoperim multe puncte negative iar preşedintele ACoR România le expune la ministere şi tot ce înseamnă administraţie centrală”, a spus Dumitru Chelariu, preşedintele Filialei Botoşani a Asociatiei Comunelor din Romania.