Rețeaua de bancomate a ING Bank a fost nefuncțională sâmbătă, timp de mai multe ore. Nu mergeau nici POS-urile nici ATM-urile, și nici sistemul HomeBank. Problema s-a remdiat abia seara târziu.
UPDATE 23.30: ING a anunțat că toate sistemele funcționează. „Serviciile ING sunt functionale. Acum si tranzactiile cu cardul la comercianti si la bancomat sunt disponibile.
Ne cerem scuze inca o data pentru toate neplacerile create. Am tratat situatia cu maxima prioritate si am lucrat cu toate resurse necesare pentru a rezolva problemele tehnice cat mai repede posibil. Continuam sa monitorizam stabilitatea serviciilor”.
UPDATE ORA 22:26 Serviciul Home’Bank a fost remediat și este disponibil pentru clienții băncii, iar în prezent se lucrează la remedierea celorlalte servicii, au anunțat, sâmbătă seara, reprezentanții ING Bank România.
Ce s-a întâmplat peste zi
„Pentru moment sistemele ING sunt nefunctionale. Lucram cu viteza pentru remedierea lor. Ne cerem tuturor scuze pentru neplacerile create! Va tinem la curent pe masura ce restabilim functionalitatile”.
Este mesajul postat de ING pe pagina de FB. Prea târziu, spun mulți nemulțumiți. Unii au rămas cu căruciorul plin în supermarket, alții la benzinărie, alții în străinătate.
„De ce v-a luat așa de mult să scrieți anunțul ăsta care nu spune mai nimic? Ce înseamnă, concret, „probleme generale”? Vă rog să intrați în cât mai multe detalii. Încerc să-mi dau seama dacă banii mei sunt în siguranță și dacă nu cumva ar fi mai bine să îmi închid conturile și să mă mut la altă bancă. Când se vor remedia aceste „probleme generale”? Azi, mâine, la sfântu-așteaptă? Acest downtime va afecta în vreun fel activitatea bancară din săptămâna 12-16? Nu în ultimul rând: de ce vă pică sistemul atât de des? A fost picat complet de două ori într-o lună, sunt zile în care alertele prin sms nu funcționează deloc etc. Întrucât nu pot să-mi accesez banii, consider că merit răspunsuri detaliate la întrebările de mai sus. Liniile telefonice sunt ocupate, așadar vă rog să-mi răspundeți aici”, a scris un client pe Facebook.
„Știm cat este de important sa poti utiliza serviciile noastre! Problema vine de la un server nefunctional. Revenim cu noutati cat de curand!”, a răspuns un operator ING.
În cele din urmă, ING a oferit un comunicat.
„Va informam ca astazi, 10 septembrie, orele 13.00, sistemul de stocare a datelor a inceput sa genereze erori in operare. Ca urmare a acestei situatii tehnice neprevazute, atat reteaua de ATM-uri, sistemele de acceptare a cardurilor ING cat si serviciul Home’Bank au devenit indisponibile.
Lucram impreuna cu furnizorii sistemului afectat in regim de maxima urgenta pentru remedierea acestei situatii in cel mai scurt timp posibil. Aceasta problema tehnica nu a pus niciun moment in pericol datele si disponibilitatile banesti ale clientilor ING, care sunt in deplina siguranta.
Vom informa periodic clientii cu privire la stadiul remedierii acestei situatii neplacute.
Ne cerem scuze pentru toate neplacerile create si va asiguram ca, impreuna cu furnizorul platformei tehnice afectate, tratam rezolvarea acestei problema in regim de maxima prioritate”.
Sursa: REALITATEA.NET