La următoarele alegeri, partidele nu vor mai cheltui milioane de euro prin campaniile electorale, nu vor mai umple oraşul cu bannere şi afişe şi nu vor mai avea bani pentru a oferi mită electorală. Asta consideră un om de afaceri din Botoşani care susţine că partidele vor avea foarte puţini spnsori.
În ultimii 10-15 ani, partidele politice şi candidaţii ne-au obişnuit ca în campaniile electorale să cheltuiască sume uriaşe. Oficial cheltuiau cât prevede legea dar neoficial, costurile unei campanii electorale pentru un candidat de primar, preşedinte de Consiliu Judeţean sau parlamentar erau de câteva ori mai mari. O parte din bani reprezentau investiţia candidatului în propria campanie electorală iar diferenţa provenea de la sponsori. Cine erau sponsorii? Asfaltatorii, oameni de afaceri din domeniul construcţiilor şi în general cei care lucrau cu instituţiile statului, fie ele ministere, primării şi consilii judeţene. În ultima perioadă, sponsorizările partidelor politice şi modul cum s-au cheltuit banii prin campaniile electorale, au făcut obiectul unor anchete ale autorităţilor statului.
“Ei sunt speriaţi. Primul lucru pe care o să-l vedem în campania electorală este că o să dispară sponsorii. Sumele pe care le vor încasa partidele vor fi modice, aşa cum spune lege. Un agent economic se va gândi de zece ori dacă va fi sau nu sponsorul unui partid. Vom asista la o campanie altfel. Prea am asistat la câştigători de alegeri care au demonstrat că nu sunt în stare să facă nimic şi care au eşuat direct în puşcărie. DNA a reuşit să arate adevărata faţă a celor care ne-au condus. Pe toate palierele s-a dovedit că băieţii erau la furat. Noi vorbim în produse vândute, castraveţi, cămăşi, pantaloni. Ei vorbeau de câte milioane de euro pot fura”, a spus omul de afaceri Paul Onişa, fost preşedinte al Filialei Judeţene PC Botoşani, în prezent consilier local independent.