Maşinile, motocicletele şi bicicletele bunicilor, mijloace de deplasare care fac parte nu doar din amintirile mai multor generaţii de români, ci chiar din istoria naţională, au fost expuse sâmbătă dimineaţă, timp de mai multe ore, pe esplanada Iulius Mall Suceava.
Sute de persoane au venit să admire Dacii care au împlinit 45 de ani de existenţă, Trabanturi care, din maşini de care unora le era ruşine înainte, acum constituie un motiv de admiraţie şi mândrie, un IMS al Armatei Române, o maşină a Miliţiei, dar şi una în care călătoreau pe vremuri „băieţii cu ochi albaştri” ori mai marii PCR.
„Jeepul” românesc cu o vechime de 40 de ani
Primul automobil de teren românesc a putut fi admirat la expoziţie graţie participării unui colecţionar din Botoşani, care a expus un IMS cumpărat prin licitaţie de la Armată, în 1999.
Automobilul, un Aro M 461, în perfectă stare de funcţionare, concurează şi acum cu succes jeepurile moderne.
„Este un automobil istoric, asupra căruia nu s-a intervenit deloc, nici măcar pentru restaurare. El este depăşit moral, dar este frumos şi chit că-i deal, că-i vale, cu 70 km/h mergi, indiferent de pantă”, a spus Corneliu Furtună, care a venit şi a plecat la volanul maşinii sale de teren româneşti, pe care o păstrează ca o amintire de la cei dragi.
„Este printre ultimele modele produse, fiind fabricat în decembrie 1974, s-au mai fabricat până în februarie 1975. După el a intrat în producţie modelul ARO 240.
A fost o idee fixă de-a mea să am aşa ceva şi mi-a fost făcută cadou de mama, în 1999, care a dat pe ea aproape 10 milioane de lei, la licitaţie. Am venit cu ea de la Iaşi la Botoşani la ora 15.00 şi la 16.00 aveam deja client, care îmi oferea pe ea 18 milioane de lei”, a spus botoşăneanul care a făcut şi câteva ture prin oraş, cu sucevenii dornici să vadă cum merge „jeepul” românesc.
Citeşte mai mult pe Monitorul de Suceava