Învățământul din România, un subiect extrem de dezbătut în campaniile electorale, însă rămân doar promisiunile. Vă invit să dezbateti împreună cu mine problemele din acest domeniu important, atât pentru prezentul, cât și pentru viitorul nostru ca județ, popor, țară .
În 2019 doar 2 unități de învățământ din județul Botoșani au obținut certificatul cu titlul de ”Școală Europeană” , ceea ce arată implicarea deficitară a primăriei în susținerea proiectelor educaționale.
„Certificarea școlilor cu titlul „Școală Europeană” conferă recunoaștere și prestigiu în cadrul comunităților educaționale, o îmbunătățire a managementului școlar și dezvoltarea unei culturi organizaționale solide.
Legislația permite administrației publice locale contribuția din bugete proprii de finanțare de baza și complementară a unităților de învățământ.
O importanţă deosebită trebuie acordată, în opinia mea, anticipării domeniilor de activitate care vor fi cel mai mult afectate de transformările de pe piaţa muncii. Sistemul de educaţie poate fi considerat unul dintre aceste domenii. Cea mai mare provocare o reprezintă anticiparea cerinţelor pieţei muncii în ceea ce priveşte calificările şi competenţele pe care viitorii absolvenţi ar trebui să le posede pentru a putea fi adaptabili.
Voi propune organizarea unei cercetări asupra percepţiilor forţei de muncă în ceea ce priveşte relaţia dintre performanţele sistemului de educaţie şi cerinţele pieţei muncii cu principalul scop de a analiză din punct de vedere statistic existenţa anumitor tipuri de dezechilibre/neconcordanţe de pe piaţa muncii din Botoșani: deficitul de calificări şi neconcordanţa de calificări.
Din punctul meu de vedere principalele cauze ale deficitului de calificări:
1.progres tehnologic şi schimbarea structurii cererii de forţă de muncă
2. oferta sistemului de învăţământ şi relaţia să cu mediul de afaceri
3. migraţia forţei de muncă
4.nivelul salariului
5.competiția
Am decis să intru în această competiție electorală după o activitate îndelungată de antreprenor și voi folosi experiență acumulată pentru implementarea proiectelor economice,culturale, educaționale de care Botoșaniul are atât de multă nevoie. Cred în oamenii onești ai acestui oraș.
Botosanenii au nevoie de un lider care să se impună cu inteligență , experiență , cultură și atitudine în fața hegemoniei partidelor politice.
Educația va fi prioritară prin implementarea de proiecte care vizează în mod deosebit modernizarea școlilor , dotarea laboratoarelor ,achiziționare de echipamente pentru liceele cu profil tehnic și industrial . Voi veghea că toate instituțiile de învățământ și educație (creșe , grădinițe , școli , licee)să aibă parte de cele mai moderne investiții.
Copiii acestui oraș merită la fel de multă siguranță în școli, materiale educaționale de calitate europeană, la fel ca toți copiii din orașele dezvoltate ale acestei țări .
Partidele politice au decis că alocațiile nu trebuiesc dublate , bugetele pentru bursele sociale nu au fost rectificate și nu reflectă cu adevărat ajutorul pe care statul român ar trebui să îl aloce copiilor devaforizati.
Se tot insistă pe ideea învățământului on-line, sunt familii în care ambii părinți sunt cadre didactice, cum se pot împărți, organiza, aceștia într-un mediu în care familia e la loc de cinste?
Ei vor trebui să acorde o mare parte din zi pentru lecțiile online , știm cu toții câte probleme are acest sistem , întrebarea este următoarea: „Vor mai avea timp să se ocupe și de copiii lor?”
În final nu uitați că : „Un copil educat, înseamnă un om câștigat! „
Sursa: Comunicat de presă