Puţine dintre victimele accidentelor rutiere ştiu faptul că au dreptul să ceară asigurătorilor anumite plăţi care să acopere atât prejudiciul material, cât şi pe cel nepatrimonial, care include imposibilitatea de a munci, de a-şi primi salariul, de a se bucura de viaţa de zi cu zi, a declarat Tamara Lenz, avocat, în cadrul emisiunii de business ZF Live.
Primii paşi pe care o victimă trebuie să-i urmeze implică deschiderea unui dosar de daună la asigurător, iar acesta din urmă are un termen legal de a răspunde, de a întruni toate elementele dosarului şi de a face o ofertă de desdăunare pentru prejudiciul material sau cel nepatrimonial, a mai explicat Tamara Lenz.
Într-un caz concret, o victimă a unui accident rutier a primit o sumă fixă de 6.000 de euro negociată pe parcursul a trei luni. Prima sumă pe care asigurătorul ar fi plătit-o era însă de doar 2.000 de euro, în condiţiile în care victima nu a ştiut să-şi motiveze şi să-şi pună în valoare toate pierderile pe care le-a avut în acea perioadă, a susţinut ea.
Lucrurile stau cu totul diferit atunci când vine vorba de situaţia la nivel internaţional. „În cazul unul accident rutier petrecut în străinătate în urma căruia victima a avut nevoie de 91 de zile de îngrijiri medicale, suma pe care a plătit-o asigurătorul a fost de 600.000 de euro. Era un cetăţean din Botoşani, care şi-a ajutat întreaga familie cu aceşti bani“, a adăugat Tamara Lenz.
Citeşte mai mult pe Ziarul Financiar