Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri (UNTRR), cea mai mare asociație patronală din transporturi, cere autorităților o serie de facilități fără precedent pentru a compensa pierderile generate industriei de eșecul aderării la Schengen, potrivit unui comunicat de presă.
Principalele facilități cerute sunt: angajarea mai ușoară a șoferilor străini, eliminarea impozitului pe indemnizaţia de hrana pentru şoferii detaşaţi, eliminarea controlului la granița cu Bulgaria, creșterea valorii diurnei.
România este printre ţarile europene cele mai afectate de criza conducătorilor auto profesionişti având un deficit estimat de 71.000 posturi de conducători auto profesionişti neocupate în 2022. Având în vedere neaderarea Romaniei la Schengen, şoferii extracomunitari au nevoie în continuare de viza pentru a călători în UE/Schengen, iar aceasta se acorda pentru o perioada limitată. Totodată, lipsa de eficienţa în utilizarea timpului de conducere al şoferilor existenţi cauzata de timpii mari de aşteptare la frontiera acutizează şi mai mult criza actuală de forţa de muncă calificata şi afectează atractivitatea profesiei.
Citelște mai mult pe G4Media.ro