Elevii români din ciclul gimnazial au în orar prea multe materii, după cum susţine un grup de şase experţi din grupul de lucru al Ministerului Educaţiei. Aceştia propun o nouă variantă de plan-cadru pentru învăţământul gimnazial, potrivit căreia numărul de materii studiate de elevi s-ar micşora şi ar apărea materii noi, prin cuplarea unora existente, precum Matematică-Informatică, Ştiinţele Vieţii sau Ştiinţele Mediului.
De asemenea, se doreşte introducerea mai multor ore de Educaţie Fizică şi un număr de patru – cinci opţionale. Viziunea experţilor vine ca răspuns la contestarea vehementă a celor trei planuri-cadru lansate în dezbatere publică de Ministerul Educaţiei la mijlocul lunii decembrie. Elevii din clasele V – VIII studiază, în prezent, după planurile-cadru aprobate în urmă cu aproape 15 ani.
Noua propunere de plan-cadru pentru învăţământul gimnazial, lansată miercuri de şase dintre experţii din grupul de lucru al Ministerului Educaţiei se concentrează în jurul reducerii numărului de materii obligatorii studiate de elevii de gimnaziu, dar are în vedere încurajarea mişcării şi a materiilor opţionale şi interdisciplinare. Astfel, planul propus de aceştia cuprinde un număr fix de ore pe săptămână pentru fiecare materie şi apariţia unor noi materii, formate prin combinarea celor vechi.
Potrivit noii propuneri, Matematica şi Informatica ar deveni o singură materie – Matematică-Informatică – şi ar fi studiată timp de patru ore pe săptămână de elevii clasei a V-a şi timp de cinci ore pe săptămână de cei din clasele VI – VIII. De asemenea, Chimia, Biologia şi Fizica ar fi combinate sub numele de Ştiinţele Vieţii. Acestei materii i-ar fi alocate două ore pentru elevii claselor a V-a şi a VII-a şi câte o oră pentru cei din clasele a VI-a şi a VIII-a.
Citeşte mai mult pe Gândul.info