Tot mai mulţi dintre dumneavoastră optaţi pentru cumpărăturile online. Este mai comod, oferta mult mai diversificată, dar toate aceste facilităţi vin cu unele riscuri pe care, cu o serie de recomandări bune, le puteţi evita. Poliţia din cadrul IPJ Botoșani, investighează cazurile de fraude pe internet, pentru siguranţa în mediul online.
Aveţi dreptul să primiţi, din partea unui comerciant, informaţii esenţiale, clare, corecte şi uşor de înţeles despre un bun sau un serviciu, despre caracteristicile produsului, prețul cu toate taxele incluse, costurile de livrare și existența unui drept de returnare sau de anulare, înainte de a efectua o achiziție online.
Perioada următoare aduce, odată cu ziua de BLACK FRIDAY și a reducerilor, și febra cumpărăturilor. De asemenea, creșterea numărului de utilizatori de telefoane inteligente sau tablete din ultimii ani a condus în mod inevitabil la captarea atenției și prezantarea unui interes sporit sectorului de dispositive mobiledin partea infractorilor din mediul cibernetic.
În ceea ce privește fraudele online, printre cele mai întâlnite situații, se află vânzările fictive, adică postarea de anunțuri de vânzare online, iar, ulterior după convingerea cumpărătorilor să transfere sumele de bani solicitate, bunurile nu mai sunt livrate.
Aspecte importante de care trebuie să țineți cont:
- Asigurați-vă că în momentul navigării conexiunea este securizată prin HTTPS, unde pictograma unui lacăt vă spune că pagina accesată este securizată.
- Aveți încredere doar în magazinele oficiale de aplicații pentru mobil.
- Nu plătiți în avans bunurile comandate prin internet de la persoane necunoscute, folosiți un serviciu de curierat cu plata ramburs ce permite deschiderea coletului la primire.
- Fiți atenți la condițiile de cumpărare și retunare. Dacă bunurile sunt expediate din străinătate aveți grijă la taxele poștale și la alte costuri pe care comerciantul nu le afișează/calculează, cum ar fi taxe vamale sau TVA.
- Tipăpriți la imprimantă comanda dumneavoastră, precum clauzele și condițiile ce apar pe site la momentul cumpăraării, pentru situația în care ar exista vreo problemă mai târziu.