1.7 C
Botoșani
marți, 26 noiembrie 2024

Primarul Flutur vrea să cheltuiască milioane de euro pentru „modernizarea” rablelor de la Eltrans. Botoşănenii se opun şi fac petiţie online: „Ne-am săturat…”

tramvaie

La începutul acestei săptămâni, primarul Cătălin Flutur anunţa că municipiul Botoşani nu îşi permite să cumpere tramvaie noi dar s-ar găsit câteva milioane de euro pentru a modernizat rablele pe care le are acum Eltrans.

Reprezentanţii primăriei s-au interesat şi au ajuns la concluzia că ar fi chiar o afacere de succes să cheltuiască aproximativ 600.000 de euro pentru a moderniza un tramvai vechi de vreo trei-patru decenii.

Cred că vom opta pentru recondiţionarea tramvaielor, adică să facem tramvaie noi pe scheletul celor vechi, pentru că preţul ar fi undeva la 600.000 de euro de tramvai, şi nu 2 milioane de euro, cât ar costa un tramvai nou. Cred că aceasta va fi opţiunea noastră. La aceeaşi variantă au apelat şi Timişoara şi Bucureştiul, declara Cătălin Flutur.

Botoşănenii nu au fost prea încântaţi de propunerea primarului. Ba din contra, câţiva dintre ei au iniţiat o petiţie online şi au postat mesaje prin care îi cer primarului să găsească soluţii pentru un transport local modern şi civilizat.

Redăm mai jos câteva din mesajele postate de botoşănenii care au semnat petiţia online Modernizarea Liniilor De Tramvai Botosani – Achizitie Publica:

  • „Hai sa mai schimbăm câte ceva in botosani, ne facem de râs în toată europa cu așa tramvaie“
  • „Optez 100% pentru autobuze electrice!!!“
  • „Vrem autobuze noi.. Domnule flutur aveti 2 ani de mandat ce ati facut mai concret ce ati realizat in judet? cornisa nu teatru eminescu nu… oare veti realiza ceva pana terminati mandatul?“
  • „Sunt de parere ca nu isi mai merita investitia tramvaiele vechi ( Niciodata nu au meritat) Si ca ar fi mult mai ok cu achizitionarea unor troleibuze noi avand in vedere ca sunt si mai ieftine, eficiente, silentioase, comode etc…“
  • “Ne-am saturat dl Flutur de liniile degradate si zgomotele harburilor, ori trolebuze ori scoateti jafurile astea, nu faceti decat sa ne aduceti paguba noua, anul trecut am distrus o anvelopa acu o luna la fel. Daca sunteti cu adevarat pentru Botosaneni faceti o schimbare!”
  • “M-am saturat sa imi stric anvelopele, jantele din cauza liniilor de tramvai din Botosani si din cauza incompetentei administratiei publice locale”
  • “Tramvaiele nu isi mai au rostul in acest oras. Strica soselele din oras si tot noi suferim”
  • “As vrea ca autoritățile locale si centrale(pentru ca suferă de aceeași boala) sa facă achizițiile publice cu cap nu pe veșnicile criterii politice, interese etc …in primul rând troleibuzul e fabricat in România deci un ajutor economiei românești, costuri mai mici pentru mijloace noi de transport si nu recondiționare si nu in ultimul rând liniile de tramvai distrug carosabilul si sunt veșnic probleme cu ele.”
  • „Troleibuze (deja o parte a infrastructurii exista – stalpii de sustinere pentru firele de contact) sau autobuze electrice. Sunt bani europeni, numai sa vrei sa-i iei… Aaaaa, sunt mai greu de sifonat? Aaaa, o sa trebuiasca trimis acasa 3/4 din personalul de la Eltrans? Asta e :)”
  • „Ne-am saturat sa fim considerati coada Romaniei!”
  • „Hai sa mai schimbăm câte ceva in botosani, ne facem de râs în toată europa cu așa tramvaie”
  • „Doresc cumpărarea mijloacelor de transport electrice, ecologice, silențioase si nu asa zisa modernizare a tramvaielor.”
  • „Satul de nenumaratele dezavantaje ce le au tramvaiele vechi, zgomotoase, incomode. Totodata ma opun incercarii de a fura bani din buzunarul meu sub pretextul vopsirii cazanelor! Cu 600.000€ cumparam mijloace noi de transport in comun…. electrice /euro 5sau6. Nu vad niciun argument pentru pastrarea conservelor pe sine!”
  • “Diferenta intre achizitionarea unui troilebuz nou ( 470.000 Euro) si reconditiionarea tramvaielor vechi de 30 de ani e de 130.000 de euro.. nu prea e ok. Daca in Cluj a fost posibil …si la noi e…dar nu sa se faca comparatie cu Timisoara si Bucuresti ( care probabil aveau tramvaiele intr-o alta stare)”

ARTICOLE CARE AR PUTEA FI DE INTERES




















































ULTIMA ORA