19.5 C
Botoșani
marți, 8 octombrie 2024

Peste 1,5 milioane de români s-au alăturat I.G.S.U.şi E.ON România în parteneriatul pentru siguranţă

eon

Exerciţii de alarmare şi evacuare în şcoli şi licee, lecţii despre energie, jocuri interactive, instruiri privitoare la comportamentul în caz de incendiu, materiale informative distribuite în zone cu trafic pietonal intens, întâlniri cu autorităţile locale şi asociaţiile de locatari.

Mii de ore de voluntariat, peste 27.000 de acţiuni de informare organizate la nivel naţional, în cadrul cărora au fost distribuite peste 660.000 de materiale (afişe, flyere, stickere etc.) şi la care au participat direct circa 1,5 milioane de persoane (adulţi şi copii), toate aceste evenimente fiind susţinute de o amplăcampanieprin intermediul mass-mediacu spoturiTV şi radio pentru promovarea mesajelor de siguranţă la principalele posturi naţionale, dar şi în mediul online.

Aşa ar arăta, foarte pe scurt, o descriereaeforturilor comune depuse de Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă (I.G.S.U.) şi E.ON România în primii doi ani ai parteneriatului „Împreună pentru siguranţă”. În cadrul acestui parteneriat, încheiat în luna septembrie 2012, cele două părţi au derulat campanii de informare, prevenire şi conştientizare a cetăţenilor asupra pericolelor la care sunt expuşi în cazul utilizării necorespunzătoare a diferitelor surse de energie.

Statisticile I.G.S.U. arată că, anual, sute de persoane îşi pierd viaţa în incendii, intoxicaţii cu monoxid de carbon sau ca urmare a exploziilor, a utilizării necorespunzătoare sau a defecţiunilor aparatelor şi instalaţiilor electrice. Parteneriatul, al cărui obiectiv principal îl reprezintă derularea de campanii de informare menite să conducă la reducerea numărului incidentelor şi, implicit, al victimelor, este primul de acest fel încheiat între I.G.S.U. şi o companie din sectorul energetic din România.

În baza acestui parteneriat, I.G.S.U. şi E.ON România a desfăşurat la nivel naţional campania “F.O.C – Flăcările Omoară Copii” (lansată în luna septembrie 2012), destinată conştientizării pericolelor la care sunt expuşi copiii lăsaţi singuri (sau nesupravegheaţi) în casă.Din păcate, mulţi adulţi nu cunosc sau ignoră cele mai elementare reguli de siguranţăşi cazurile în care unii dintre ei sau membri ai familiilor lor şi-au pierdut viaţa sau au rămas mutilaţi în urma unor tragice incidente sunt mărturii dureroase a ceea ce înseamnă nerespectarea lor.

Totodată, campaniile“R.I.S.C.- Renunţă! Improvizaţiile sunt Catastrofale!”(lansată în luna noiembrie 2012), respectiv „R.I.S.C. – Siguranţa NU e un joc de noroc!” (decembrie 2013)şi-au propus nu doar să informeze şi să sensibilizeze populaţia, ci şi să schimbe, în timp, comportamentul legat de utilizarea corectă a surselor de energie.

Activităţile de informare şi prevenire derulate în cadrul parteneriatului nu pot schimba mentalităţi peste noapte, însă poate au contribuit la salvarea unor vieţi şi la evitarea altor tragedii.

Numărul copiilor, victime ale incendiilor, s-a redus cu aproape un sfert. Iar tendinţa de scădere se poate remarca şi pe alte segmente. Potrivit datelor I.G.S.U., la nivel naţional, numărul incendiilor la locuinţe petrecute în intervalul 1 septembrie 2012-31 august 2014 a scăzut cu 6% raportat la perioada similară a anilor anteriori (1 septembrie 2010-31 august 2012), ajungând la 10.805 evenimente. Cu 12% s-a redus şi numărul victimelor incendiilor produse la locuinţe, care a ajuns la 840, în perioada menţionată. Dintreacestea, 64 au fostcopii, cifrafiind, de asemenea, înscădere cu 23%.

“Este extrem de important să prevenim înainte de a interveni şi, de aceea, e nevoie de o informare continuă a populaţiei pe teme de siguranţă pentru a reduce numărul victimelor. Campaniile de informare derulate până acum au avut un impact serios prin continuitatea şi mesajele transmise şi ne dorim ca parteneriatul între I.G.S.U. şi E.ON să continue”, a declarat dr. Raed Arafat, secretar de stat în Ministerul Afacerilor Interne.

Campaniile de informare şi prevenire nu pot elimina tragediile, însă pot avea un rol decisiv atunci când sunt desfăşurate permanent.

„Suntem încurajaţi de faptulcă în aria de acoperire a companiilor E.ON România constatăm o scădere considerabilă a numărului victimelor intoxicaţiilor cu monoxid de carbon şi a cazurilor soldate cu decese, dar mai sunt multe de făcut. Ţinta noastră este:  zero victime, zero incendii, zero explozii. Ştim că mai este un drum lung până acolo, dar orice altă ţintă este inacceptabilă. Din acest motiv, cea mai mare parte a investiţiilor noastre mergean de an către modernizarea reţelelor pentru a le aduce cât mai aproape de standardele occidentale”, a declarat Frank Hajdinjak, director general al E.ON Romania, marţi, 23 septembrie, în cadrul unei conferinţe de presă.

„Crearea unei culturi de securitate în rândul cetățenilor, deziderat pe care instituția noastră și l-a propus, necesită un efort intens și susținut, sens în care acest gen de acțiuni trebuie continuate și extinse către prevenirea manifestării și a altor cauze ale incendiilor”, a declarat col.Nicolae Cornea, şeful Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă (I.G.S.U.).

În următoarea perioadă,având în vedere şi apropierea sezonului rece, în cadrul campaniei “R.I.S.C. – Siguranţa NU este un joc de noroc!”vor fi continuate acţiunilecareurmărescsăatragăatenţia în mod deosebit asupra riscurilor majore care decurg din utilizarea coşurilor de fum fără protecţie, defecte sau neprotejate faţă de elementele combustibile(acestea au provocat 33,6% din totalul incendiilor la locuinţe, în perioada 1 septembrie 2012-31 august 2014). Utilizareainstalaţiilor şi echipamentelor electrice defecte sau improvizate a stat la originea a 22,5% din totalul incendiilor, iar mijloacele de încălzire pe bază de gaze sau alte tipuri de combustibilau cauzat16% din incendii.

Activităţile de informare şi prevenire derulate în comun de E.ON România şi I.G.S.U. vor fi extinseîn anii următori şi pe alte segmente, proiectele derulate până acumprimind dejanumeroase aprecierişi confirmări care le plasează în categoria celor mai ample campanii de responsabilitate socială derulateîn România pe teme de siguranţă.

Ca o recunoaştere a eforturilor comune depuse în cadrul acestei colaborări, E.ON România şi I.G.S.U au primit, în luna iunie 2013, „Premiul Fundaţiei Gala Societăţii Civile pentru Campanii Sociale”, pentru proiectul “F.O.C. – Flăcările Omoară Copii”. De asemenea, campania “R.I.S.C. – Siguranţa NU este un joc de noroc!” a obţinut premiul special în cadrul Galei Romanian CSR Awards 2014, la categoria “Susţinerea Comunităţii”.

ARTICOLE CARE AR PUTEA FI DE INTERES





































ULTIMA ORA