Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, afirmă că schimbările implementate în educaţie de anul şcolar viitor sunt „măsuri care clarifică şi pregătesc” modificări de substanţă în sistemul de educaţie, modificări care se vor face prin noi legi ale învăţământului preuniversitar şi superior, dar şi prin legislaţie subsecventă.
„În momentul de faţă, în şcoala românească se aleargă mult prea mult după note, după note care înseamnă din ce în ce mai puţin. Deci, pe această parte de evaluare schimbările au acest scop”, explică ministrul.
„Tot ceea ce facem, facem în interesul elevului, facem cu scopul ca elevii să dobândească în şcoală acele competenţe de care au nevoie – şi mă refer la competenţe de literaţie, la competenţe digitale, la competenţe de multilingvism, competenţe în matematică şi ştiinţe, competenţe civice, competenţe antreprenoriale – e setul de opt competenţe, la care se adaugă şi alte competenţe, precum competenţe de mediu, spre exemplu. În momentul de faţă, în şcoala românească se aleargă mult prea mult după note, după note care înseamnă din ce în ce mai puţin. Deci, pe această parte de evaluare schimbările au acest scop”, a afirmat ministrul Educaţiei, luni seară, la Digi 24.
Potrivit acestuia, schimbarea majoră nu constă în modificarea structurii anului şcolar şi mutarea accentului de pe note pe competenţele pe care copiii trebuie să le dobândească în şcoală, el precizând că notele nu dispar, dar că până acum au fost „supralicitate”, acestea reflectând adeseori capacitatea de a memora.
„În acest fel facem şcoala şi mai prietenoasă pentru elevi, pentru că ne dorim ca elevii să fie atraşi de şcoală şi să nu fie aceia care resping şcoala şi consideră mersul la şcoală o corvoadă. (…) Notele vor fi mai relevante şi vor reflecta mult mai fidel competenţele pe care le-a dobândit fiecare elev”, a spus ministrul.
Citește mai mult pe G4Media.ro