Tronsoanele cu cele mai mari pierderi financiare, care nu au prezentat interes nici pentru investitorii particulari chemaţi să le ia în chirie, ar putea intra pe o listă neagră a excluderii din reţea.
Chiar dacă operatorii feroviari au contestat vehement proiectele care prevăd desfiinţarea unei părţi substanţiale (40%) din căile ferate, Master Planul General de Transport, dezbătut joi cu autorităţile din domeniu, păstrează teza desfiinţării. În document este prevăzută stabilirea unei „reţele primare“ reprezentând 60% din totalul căilor ferate existente acum, reţea care va beneficia în continuare de subvenţii şi finanţări, şi a unei „reţele secundare“ (restul de 40%), pentru care sunt creionate mai multe scenarii. Cel mai bun scenariu pentru liniile din „reţeaua secundară“ presupune existenţa unui interes local sau privat, caz în care subvenţionarea ar veni de la autorităţile locale (sau judeţene) ori din surse private.
Linii ferate cu pierderi:
Regionala Iaşi Roman – Buhăieşti, Leorda – Dorohoi, Paşcani – Târgu Neamţ, Dolhasca – Fălticeni, Dornişoara – Floreni Păltinoasa – Dărmăneşti, Fundu Moldovei – Pojorâta ,Vama – Moldoviţa, Dorneşti – Putna, Dorneşti – Siret, Gura Putnei – Nisipitu, Crasna – Huşi, Dăngeni – Săveni, Podu Iloaiei – Hârlău, Leţcani – Dorohoi, Griviţa – Bârlad
Citeste mai mult pe ADEVĂRUL.RO