Primăria municipiului Botoşani a primit o nouă lovitură financiară. Va trebui să plătească aproximativ 40 de miliarde de lei vechi, ceea ce înseamnă aproape un milion de euro. Aceşti bani vor trebui plătiţi în momentul în care se va deschide noul depozit de deşeuri de la Stăuceni.
Primăria municipiului Botoşani a primit acceptul de a deschide un depozit temporar de deşeuri cu condiţia ca toate deşeurile colectate să fie transportate la noul depozit de la Stăuceni, în momentul în care acesta va deveni funcţional. De la închiderea gropii de gunoi a municipiului şi deschiderea dpozitului temporar s-au colectat aproximativ 80.000 de tone de deşeuri. Această cantitate va trebui transportată la noul depozit de la Stăuceni iar costurile pentru o tonă de deşeu sunt de 70 de lei.
Reprezentanţii societăţii Urban Serv spun că au realizat un fond special şi că au o parte din banii care trebuie plătiţi dar ar mai trebui încă 40 de miliarde de lei vechi.
„Ni s-a comunicat cât este preţul de depozitare în primul an. În momentul în care am primit adresa respectivă, am solicitat să prevadă pentru anul viitor aceste sume de relocare. În tariful populaţiei nu ni s-a aprobat cheltuiala cu relocarea. Într-o asemenea situaţie, noi am solicitat ca în bugetul pe 2015 să prevadă suma necesară pentru relocarea deşeurilor. Noi am făcut un calcul şi reiese patru milioane de lei. Noi reţinem o cotă de 3% din fiecare tonă depozită. Cu banii pe care îi vom avea noi într-un fond special şi cu ce ne va da Consiliul Local, vom avea suma necesară transportului deşeurilor la noul depozit”, a spus Simion Drelciuc, directorul general al Urban Serv.
Problema este că depozitul de deşeuri de la Stăuceni nu s-a deschis încă şi nici nu sunt şanse prea mari să se deschidă în acest an. Cantitatea de deşeuri din depozitul temporar va creşte şi automat va trebui o sumă mult mai mare pentru transportarea şi depozitarea la Săuceni.