„Producătorii români au pierdut lupta cu supermarketurile”. Asta susține unul dintre cei mai cunoscuți fermieri din județul Botoșani. El susține că fermierii ar trebui să se reorienteze și să vină cu o alternativă la marile lanțuri de magazine.
Ionică Nechifor, președintele Asociației Moldoovis, a făcut un apel către fermierii din județul Botoșani, solicitându-le să nu mai caute soluții pentru a vinde produsele către supermarketuri. El susține că femierii botoșăneni ar trebui să se unească și să creeze o alternativă la aceste supermarketuri.
„Producătorii români au pierdut lupta cu supermarketurile. Nici nu ar trebui să ne mai gândim cum ducem produsele în supermarketuri. Trebuie să ne gândim propriul nostru lanț de desfacere. Să fie alternativa la supermarket și să dăm posibilitatea consumatorului de a alege între produsele de pe raftul supermarketului și produsele noastre. Aș transforma piața agro-alimentară din Botoșani într-un fel de supermarket. Să o amenajăm în așa fel încât consumatorul să vină, să-și aleagă produsele. Și noi putem ambala frumos produsele”, a spus Ionică Nechifor.
Președintele Asociației Moldoovis consideră că acum ar fi momentul ca fermierul român să se dezvolte iar populația să revină la consumul de produse autohtone. Unii fermieri s-au adaptat la situația de criză și au început să livreze produsele la domiciliile oamenilor.
„E clar că lucrurile se vor schimba. Aș putea spune că există la prima vedere că există un avantaj pentru fermierul botoșănean. Consumatorii încep să caute produsele locale. Din păcate, acele produse locale nu se găsesc în magazinele noastre ci doar în ferme. Produsele românești sunt de o calitate excepțională dar nu le găsim unde trebuie și când trebuie”, a mai precizat Ionică Nechifor.