-2.2 C
Botoșani
marți, 26 noiembrie 2024

ELTRANS – societatea care trăieşte din subvenţia de la bugetul local şi care distruge străzile cu rablele din dotare

eltrans

De ani buni, societatea Eltrans este o gaură neagră pentru municipiul Botoşani. Trăieşte din banii alocaţi de la bugetul local, sub formă de subvenţii, are în dotare nişte rable vechi de zeci de ani care distrug drumurile iar aproape trei sferturi din bugetul societăţii reprezintă cheltuielile cu personalul.

În 2015, societatea Eltrans a avut venituri totale de 6.558.000 lei, din care 2.478.000 lei din vânzarea de bilete şi abonamente şi 3.216.000 lei din abonamentele subvenţionate din bugetul local. În plus, s-au mai încasat 745.000 lei din redevenţe şi chirii şi 119.000 lei din alte venituri din exploatare. Practic, în 2015 conducerea societăţii Eltrans a reuşit să asigure jumătate din buget, cealaltă jumătate venind de la bugetul local sub formă de abonamente subvenţionate pentru elevi şi pensionari.

La capitolul cheltuieli, aproape trei sferturi din buget reprezintă cheltuielile cu personalul, Eltrans având în 2015, numărul mediu de salariaţi de 133. Este vorba de cheltuieli cu personalul în valoare de 4.278.000 lei din care doar directorii au încasat 131.000 de lei iar Consiliul de Administraţie 48.000 de lei.

tramvaie

Buget mai mare, cheltuieli mai mari

Pentru 2016, conducerea societăţii Eltrans estimează venituri de 7.075.000 lei şi cheltuieli de 7.064.000 lei. Din estimările făcute, Eltrans va încasa 2.416.000 lei din vânzari directe bilete/abonamente, 3.937.000 lei din abonamente subvenţionate de la bugetul local, 745.000 lei din redevenţe şi chirii şi 119.000 lei din alte venituri din exploatare.

Şi în acest an, cheltuielile cele mai mari vor fi cele cu personalul. Din totalul de 7.064.000 lei, 4.845.000 lei vor reprezenta cheltuielile cu personalul, 1.714.000 lei cheltuieli cu bunuri şi servicii, 240.000 lei cheltuieli cu impozite, taxe si varsaminte asimilate, 254.000 lei alte cheltuieli de exploatare, plus alte cheltuieli financiare.

Printre cheltuielile prevăzute în acest an în bugetul Eltrans, se numără tichete cadou – 85.000 lei, tichete de masă – 264.000 lei, cheltuieli de protocol, reclamă şi publicitate – 13.000 lei, cheltuieli cu sponsorizarea – 5.000 lei, cheltuieli cu diurna – 17.000 lei, cheltuieli privind întreţinerea şi funcţionarea tehnicii de calcul – 21.000 lei, cheltuieli privind recrutarea şi plasarea personalului de conducere – 12.000 lei, cheltuieli cu pregătirea profesională – 5000 lei.

Fiind un buget mai mare, a crescut şi suma alocată cheltuielilor aferente contractului de mandat si a altor organe de conducere si control, comisii si comitete. Astfel, pentru directori/directorat suma alocată este de 143.000, cu 13.000 în plus faţă de 2015, iar pentru consiliul de administraţie 48.000 lei.

tramvaie2

„Noi avem cele mai mici salarii, faţă de ceilalţi. Salariul e frumos dar nu e o ştire extraordinară”, ne-a spus Paul Smit, directorul general al Eltrans.

Cât priveşte veniturile, directorul Eltrans spune: „Lumea e săracă. Mai bine îşi cumpără o pâine şi merg pe jos. Oraşul e mic. Mă duc pe jos până în piaţă şi cu banii ăştia îmi iau o pâine. Aşa gândesc ei. Totuşi trăim într-un oraş sărac”.

Investiţii nesemnificative

La capitolul investiţii, conducerea Eltrans şi-a propus în 2016 să cheltuiască 1.500.000 lei pentru bunurile luate în concesiune, închiriate sau în locaţie de gestiune exclusiv cele din domeniul public sau privat al statului sau al unităţii administrativ teritoriale. De asemenea, se vor cumpăra o maşină de numărat bani, un server, o imprimantă, stingătoare, aparat apă potabilă, licenţe programe IT, sistem GPS şi un automobil mixt. În plus, şefii mai au în plan să refacă porţile de acces, să refacă acoperişul sediului şi să amenajeze un drum de acces. În concluzie, nicio investiţie de care să beneficieză botoşănenii care circulă cu rablele vechi de zeci de ani ale Eltrans.

ARTICOLE CARE AR PUTEA FI DE INTERES




















































ULTIMA ORA