Deputatul PSD Tamara Ciofu a anunțat astăzi 22 decembrie a.c. că Senatul, în calitate de Cameră decizională a adoptat în ultima ședință de plen din acest an proiectul de lege pe care l-a inițiat în urmă cu câteva luni cu mai mulți colegi parlamentari în legătură cu depistarea precoce a tulburărilor de învățare și a asigurării terapiilor de suport specifice pentru copii din învățământul primar.
Astfel, elevii din ciclul primar, începând de la clasa pregătitoare vor fi testați în fiecare an în vederea depistării tulburărilor de învățare și în cazul identificării unor probleme specifice dislexiei, disgrafiei sau discalculiei li se va asigura suport psihopedagogice de specialitate.
De asemenea, persoanele cu tulburări de învățare vor fi integrate în învățământul de masă în care li se va asigura o terapie specifică și vor beneficia de materiale sau instrumente compensatorii, precum și de o evaluare adaptată nevoilor acestora pe parcursul fiecărui semestru.
„De anul viitor vom avea testări obligatorii pentru evaluarea tulburărilor de învățare și asigurarea terapiilor de suport pentru copii din învățământul primar. Această modificarea la Legea Educației a venit din partea asociațiilor care asigură suport educațional persoanelor care suferă de aceste deficiențe de învățare. Așa cum am procedat și în cazul minorilor cu handicap, a căror părinți vor fi scutiți de impozitul pe proprietate de anul viitor, am considerat că este important să dăm o șansă de integrare în societate și copiilor cu deficiențe de învățare. Cel mai important lucru este că acești copii vor fi integrați în învățământul de masă și vor beneficia de instrumente școlare adecvate, ceea ce le va permite o dezvoltare normală din punct de vedere educațional”, a subliniat parlamentarul botoșănean.
La nivelul centrelor județene de resurse și asistență educațională vor fi organizate compartimente de consiliere parentală pentru părinții care au copii cu tulburări de învățare în vederea asigurării comunicării directe între școală, familie și specialiști pentru diagnosticarea și reabilitarea pe tot parcursul școlarizării elevilor.
Metodologia pentru asigurarea suportului necesar elevilor cu tulburări de învățare va fi elaborată de Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice în termen de 90 de zile de la intrarea în vigoare a legii, care va cuprinde procedurile de evaluare pentru depistarea acestor deficiențe, precum și cadrul general de asigurare a cadrelor didactice cu pregătire adecvată și a terapiilor specifice.