12.4 C
Botoșani
vineri, 24 martie 2023

Coșmarul de pe DN 28B Botoșani – Tg. Frumos continuă. DRDP Iași nu se mai ocupă de supervizarea lucrărilor, constructorul a dispărut iar șansele ca modernizarea să fie terminată la timp sunt nule

Modernizarea drumului național 28B, Botoșani – Tg. Frumos, a devenit un adevărat coșmar pentru  botoșăneni.

Pe șantier organizarea este inexistentă, până la Copălău se lucrează doar la podul de la Buda, iar spre Zăicești un utilaj a săpat pe o porțiune în asfaltul abia turnat toamna trecută. Șansele ca lucrările să fie terminate la timp sunt nule iar autoritățile care ar trebui să vegheze la buna desfășurare a acestora își pasează responsabilitățile de la una la alta. Mai mult, reprezentații constructorului nu ar comunica cu autoritățile județului, iar pentru moment lucrările par a fi abandonate.

Am făcut o adresă către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) despre situația de pe drumul Botoșani – Tg. Frumos. Din păcate, așa cum bine știți este un contract cu acel constructor. Eu nu pot interveni direct la constructorul respectiv. Pot doar să monitorizez și sesizez mai departe beneficiarul contractului care este CNAIR. Așa cum am intervenit și anul trecut când eram în situația în care era un disconfort foarte mare și din cauza calității drumului, era rămas la nivelul din soluția inițială, respectiv s-au spart toate dalele de beton și șașe luni s-a circulat așa cu foate mult praf în toate localitățile. Atunci am intervenit pe lângă constructor să aducă mai mulți oameni și mai multe utilaje și să aducă într-un stadiu cât mai circulabil drumul”, a spus Sorin Cornilă, prefectul județului Botoșani și reprezentantul Guvernului în teritoriu. Acesta a mai precizat că a încercat să ia legătura cu cei din conducerea Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași, doar că aceștia sunt de negăsit. „L-am sunat pe domnul Ovidiu Laicu, directorul DRDP Iași, în ianuarie și l-am rugat de câte ori vine în Botoșani, să vină să ne întâlnim, dar nu a venit niciodată. Problema a fost că am avut un diriginte de șantier inițial, de la Brăila, după care au numit un altul de la Galați”, a mai completat prefectul.

Circulația pe drumul național toacă nervii șoferilor

De nepăsarea și indiferența autorităților cel mai mult au de suferit cei care tranzitează drumul către Iași, nervii șoferilor urmând a fi încercați cel puțin până la finalul acestui an. Astfel, deși investiția este departe de a fi finalizată, pe tronsoanele pe care s-a turnat un strat de asfalt, gropile sunt una lângă alta, porțiunea de la Lebăda la Copălău fiind plină de gropi și de zone în care șoseaua s-a lăsat. Mai mult, pe raza județului Iași sunt zone în care nu s-a intervenit deloc, asta deși ar mai fi aproximativ două luni până când acest drum ar trebui să fie gata. „Am fost chiar săptămâna trecută până la Iași și după Hârlău nu s-au efectuat lucrări mai deloc. Starea drumului este aceeași pe care o aveam noi în județul Botoșani anul trecut. Sunt nemulțumit de cum lucrează ei, am sesizat lucrul acesta. În ultimele două luni de zile am sunat de vreo trei, patru ori pe inginerul firmei căreia i s-a subcontractat  tronsonul de pe raza județului Botoșani. Sunt două firme cărora li s-au subcontractat drumul acesta. Sunt foarte dezamăgit, termenul stabilit de finalizare a lucrărilor în contract este 23 mai 2023. Au posibilitatea să ceară prelungire și probabil vor face lucrul acesta, dar oricum lucrările trebuie terminate până la sfârșitul acestui an. La cum arată acum sigur nu se vor încheia până în mai. Mai sunt discuții că acest constructor are probleme financiare, are niște probleme organizatorice, lucrează cu puține utilaje, cu puțini lucrători. Eu sper să găsească o soluție”, a încheiat prefectul. În schimb, potrivit altor surse, termenul de finalizare ar fi luna august a acestui an, dar și așa șansele ca lucrările să fie gata atunci sunt zero.

Ovidiu Laicu, director DRDP Iași: Nu ne mai ocupăm noi de aceste lucrări”

Contactat telefonic, directorul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași, Ovidu Laicu, spune că instituția pe care o conduce nu mai supervizează lucrările la DN 28B. Cu toate acestea, șeful de la drumuri consideră că situația nu este chiar atât de gravă la această investiție care a fost în sarcina sa până acum, șanțurile și podețele fiind principala problemă a acestui obiectiv DRDP Iași nu se mai ocupă de acest drum. De Botoșani – Tg. Frumos se va ocupa DRDP Buzău, tocmai ca să nu mai iasă scandaluri că aș avea eu nu știu ce interes acolo cu firma care execută lucrările. Presa botoșăneană a sesizat că s-au făcut lucrări proaste și că am făcut eu nu știu ce. Nu știu ce mari probleme sunt fiindcă toamna trecută s-a turnat AB2 pe tot traseul, asta însemnând primul strat de asfalt, care nu are rol de rezistență, are un rol de egalizare. Face legătura între straturile de piatră și straturile de rezistență. Am recomandat la acea vreme constructorului să facă tot posibilul să pună și binderul că altfel se va degrada primul strat de asfalt. Dumnealor au pus o parte din binder, probabil nu a mai reușit să toarne pe tot traseul. Acum, unde s-a degradat va da totul afară, va pune alt AB2 și va continua cu straturile următoare. Mai sunt niște probleme la niște șanțuri, unde se așteaptă de la proiectant soluția ca să poate remedia defectele, mai sunt niște podețe de făcut și foarte mult asfalt de pus. Asfalt pe tot traseul iar binderul pe 50%-60%. “ a spus Ovidiu Laicu, directorul DRDP Iași.

DRDP Buzău oferă informații doar prin CNAIR

L-am contactat telefonic pe Marius Pușcașu, inginerul rezident de supervizare al acestei lucrări din cadrul DRDP Buzău, care nu ne-a dat prea multe detalii. “A fost perioada de nu s-a lucrat, dar o să se lucreze. Sunt mobilizați (nr. face referire la firma care lucrează pe acest drum), urmează să înceapă și pe zona respectivă. Nu pot să vă dau detalii telefonic fiindcă nu e normal. Dacă vreți mai multe informații vis a vis de stadii și de tot ce doriți, avem pe siteul CNAIR, există comunicare, faceți o solicitare, solicitarea ajunge la mine, este verificată și de director și vă transmit răspunsul”, a încheiat inginerul.

Firma câștigătoare are bulină neagră de la Ministerul Transporturilor

Firma care a câștigat licitația pentru modernizarea drumului național Botoșani – Tg. Frumos este asocierea Aqua Parc SRL (lider) cu Mavgo Holding SRL, Vahostav SK și Trameco SA. La mijlocul anului trecut, această asociere de firme a primit bulină neagră din partea Ministerului Transporturilor pentru nerespectare termenelor unor contracte. Conform proiectului, pe cei 71,5 kilometri cât reprezintă lungimea  dintre Botoșani și Târgu Frumos, șoseaua trebuia lărgită la 9 metri și erau 8 poduri de reabilitat, un pod nou, 104 podețe (61 noi, 43 reabilitate), 36 de intersecții și un sens giratoriu. Investiția totală a acestui drum este 267 de milioane de lei.

ARTICOLE CARE AR PUTEA FI DE INTERES

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here




























ULTIMA ORA