Foarte multa lume cunoaste o singura diferenta intre anvelopele noi si cele resapate: PRETUL. Deoarece unii cumparatori au tendinta sa aleaga doar in functie de pret, trebuie sa stim care sunt diferentele dintre o anvelopa resapata si una noua.
Avantaje si limitari la anvelopele resapate
In mod evident, folosirea anvelopelor resapate de catre soferi nu este nici pe placul legii si nici pe placul comerciantilor. Cea dintai este interpretabila cand vine vorba de resapare, ceea ce duce sau poate duce la probleme in trafic. Spre exemplu, poate fi la atitudinea organelor de control sa amendeze sau nu un sofer care a montat astfel de anvelope pe masina sa. Intr-o alta ordine de idei, comerciantii se vad obligati sa reduca preturile pentru a concura aceasta piata secundara.
Ce spun specialistii?
“Resaparea presupune turnarea unui strat nou de cauciuc peste panza uzata de rulajul pe carosabil. Desigur, standardele initiale ale anvelopei de iarna sau de vara nu se mai pastreaza, punand de cele mai multe ori in pericol viata”, Madalin Ghita – AnvelopeX .
In concluzie, comerciantii argumenteaza lipsa profesionalismului de care se poate da dovada in timpul procedurilor de resapare, in vreme ce organele de control sunt sceptice cu privire la calitatea rezultatelor.
O poveste despre bani si siguranta
Un set de anvelope noi de iarna sau de vara poate costa de pana la trei ori pretul unor anvelope second; acelasi lucru este valabil si pentru anvelopele resapate, fapt ce creeaza o prapastie financiara destul de mare intre cele doua piete. La un capat se afla costurile necesare pentru achizitionarea unui set de anvelope, iar la celalalt – siguranta pe care acestea o ofera.
Citeşte mai mult pe Auto.ro