Prima zi de cursuri pentru cadrele medicale de la Spitalul Judetean de Urgenta Botosani.Vorbim de lectii de buna purtare pe care angajatii le vor primi de la specialisti in acest domeniu. In cadrul acestor cursuri, asistentii medicali vor invata cum sa vorbeasca cu bolnavii. Orele se tin intr-o sala de la Colegiul Medicilor.
„Toti stim ca comunicam, depinde cum comunicam, depinde cum fiecare isi gestioneaza emotiile pentru ca in comunicare substratul este emotional. Hai sa ne gandim, fiecare asistent in spatele sau isi duce emotii, griji, grija fata de pacient, grija fata de calitatea actului medical. Daca acest curs ne va ajuta sa gestionam comunicarea cu elemente practice este ideal atat pentru pacienti, cat si pentru asistenti”, a declarat Coca Crasmaru, asistent sef UPU pediatrie.
Cadrele medicale sustin ca de multe ori, din cauza volumului mare de munca, a deficitului de personal, apar astfel de situatii tensionate. De aceea aceste ore sunt extrem de benefice pentru toti angajatii care au contact cu pacientii.
„Mai lasa de dorit comportamentul cadrelor medicale, din cauza lipsei de personal, suntem stresati, suntem obositi, cateodata poate nu vrei si poate totusi ridici tonul la un pacient. La mine nu este cazul pentru ca lucrez la laborator si am putin contact cu pacientul, dar ma gandesc eu ca in momentul in care se intampla situatii de genul acesta nu se intampla voit, dar trebui corectat si le oferim tot sprijinul pacientilor”, a declarat Felicia Onciuleanu, asistent sef anatomie patologica.
Acest curs de comunicare este structurat pe mai multe parti.
„In prima parte avem notiuni generale despre comunicare, ulterior din bibliografia pe care am consultat-o am cautat tot felul de modalitati de comunicare cu pacientul, deci este un fel de comunicare tintita pe pacient ceea ce ne intereseaza in mod deosebit intr-un spital”, a declarat Nicoleta Hutu, coordonator curs.
Orele vor fi predate de lectori din cadrul ordinului asistentilor, iar cursantii vor fi programati pe zile. Cursurile de comunicare au fost demarate de conducerea spitalului, dupa ce mai multi pacienti sau rudele acestora s-au plans ca unii angajati le-au vorbit urat.