Black Friday 2015. Orice produs cumpărat de Black Friday şi nu numai poate fi returnat în 14 zile de la achiziționare. De regulă, site-urile care vând produse au şi politica de retur. Vezi mai jos ce spune legea şi care sunt condiţiile de returnare a produselor.
Black Friday 2015. În UE, pentru contractele încheiate începând cu 13 iunie 2014, aveți la dispoziție 14 zile pentru a anula achizițiile efectuate on-line sau altundeva decât în magazine (de exemplu, de la vânzători ambulanți, prin telefon sau prin poștă).
Această perioadă de reflecție expiră după 14 zile de la primirea produselor. Dacă perioada de reflecție expiră într-o zi nelucrătoare, termenul este prelungit până în următoarea zi lucrătoare.
Puteți anula comanda din orice motiv, chiar și pentru simplul fapt că v-ați răzgândit.
Pentru a vă exercita dreptul de retragere, trebuie să îi comunicați comerciantului, fără echivoc, decizia dumneavoastră. Puteți face acest lucru, de exemplu, prin adăugarea unei declarații scrise la produsele pe care le returnați prin poștă sau prin trimiterea unui fax sau e-mail. Nu este suficient doar să trimiteți produsele înapoi. Comerciantul trebuie să vă furnizeze un model de formular de retragere pe care îl puteți folosi pentru a-i comunica decizia dumneavoastră. Dacă nu doriți, nu sunteți obligat să folosiți formularul respectiv.
Vânzătorul este obligat să vă returneze banii în termen de 14 de zile de la primirea notificării de retragere, dar rambursarea poate întârzia în cazul în care comerciantul nu a primit produsele înapoi sau cel puțin dovada că le-ați trimis. Rambursarea trebuie să includă și eventualele taxe de expediere pe care le-ați plătit la efectuarea comenzii. Cu toate acestea, comerciantul poate percepe costuri suplimentare de livrare în cazul în care ați solicitat livrare non-standard (expres). Dumneavoastră va trebui să plătiți costurile returnării bunurilor către vânzător.
Pentru mărfuri voluminoase (cum ar fi echipamentele de uz casnic de mari dimensiuni), comerciantul trebuie să vă ofere cel puțin o estimare a costurilor de returnare. Din momentul în care l-ați informat pe comerciant că doriți să anulați contractul, aveți la dispoziție 14 zile pentru a trimite produsele înapoi.
Verificați dacă vânzătorul v-a informat că va trebui să suportați costul returnării produselor pe durata perioadei de reflecție. În caz contrar, el va trebui să își asume costurile respective. Bunurile voluminoase cumpărate de la un comis voiajor și livrate imediat trebuie să fie colectate de către vânzător, pe propria cheltuială.
Atenție!
Dacă vă gândiți să returnați produsul, nu îl utilizați! Nu puteți utiliza produsele pe care le-ați primit, înainte de a lua o decizie cu privire la anularea contractului de vânzare-cumpărare. Dreptul de retragere există pentru a vă permite să examinați produsul așa cum ați face-o într-un magazin, nu pentru a vă oferi 14 zile de utilizare gratuită.
Menționăm că în cazul conținutului digital (de exemplu, streaming sau descărcare de muzică și materiale video), se aplică reguli specifice.
Produse excluse
Perioada de reflecție de 14 zile nu este valabilă în cazul următoarelor produse:
bilete de tren și bilete la concerte, precum și rezervări la hotel pe perioade date
alimente și băuturi livrate la domiciliu (de exemplu, de un magazin bio)
produse fabricate la comandă sau personalizate în mod clar (de exemplu, un costum făcut la comandă)
suporturi de date sigilate, precum DVD-urile, pe care le-ați desigilat după primire.
Citeste mai mult pe REALITATEA.NET