Aproximativ 100 de botoşăneni, în mare parte pensionari, s-au trezit de dimineaţă pentru a fi prezenţi la deschiderea magazinului Jysk, din incinta Botoşani Shopping Center.
Cei mai mulţi dintre ei au venit hotărâţi să profite de ofertele pregătite de retailerul danez cu ocazia deschiderii. Bătaia mare a fost pe pernele comercializate la un preţ mai mic decât în alte magazine din municipiul Botoşani.
JYSK este unul dintre cei mai importanți retaileri de saltele, plăpumi, mobilă și decorațiuni interioare din Europa, cu afaceri anuale de peste 2,5 miliarde de euro. Grupul desfășoară operațiuni în peste 35 de țări, cu peste 2100 de magazine, majoritatea în țări europene, și numără un total de aproape 18.500 de angajați.
Deținut de danezul Lars Larsen, JYSK Group a împlinit peste 35 de ani de existență, primul magazin fiind inaugurat pe data de 2 aprilie 1979 în Danemarca, în orașul Aarhus, al doilea cel mai mare din țară. Cinci ani mai târziu, compania s-a extins dincolo de granițele țării odată cu deschiderea unui magazin în Germania.
Retailerul danez de mobilă și decorațiuni interioare comercializează o gamă largă de produse pentru casă, de bună calitate și la un preț redus. Cu misiunea de a avea o ofertă excelentă pentru fiecare, magazinele JYSK oferă tot ce este necesar pentru casă, de la saltele, plăpumi, mobilă sau lenjerii de pat, până la fețe de masă sau șervețele.
JYSK a intrat pe piața din România în 2007, odată cu inaugurarea primului magazin la Oradea. Rețeaua s-a extins în București, Arad, Baia Mare, Constanța, Cluj, Deva, Galați, Oradea, Pitești, Satu Mare, Suceava, Târgu-Mureș, Timișoara iar de astăzi în Botoşani.
Abrevierea JYSK este un derivat de la denumirea peninsulei Iutlandia și semnifică în limba daneză calități precum simplitatea, onestitatea și conștiinciozitatea.