Pentru a beneficia de reduceri fără să le fie afectate interesele economice, consumatorii trebuie să se informeze cât mai complet asupra produselor pe care intenționează să le achiziționeze, să acorde maximă atenție tuturor detaliilor, în perioada marilor reduceri de prețuri, cum este Black Friday.
În acest sens, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor recomandă verificarea prețurilor prin consultarea site-urilor care afișează prețuri comparative pentru același produs.
„În cazul în care aceștia consideră că drepturile le-au fost încălcate le recomandăm să ne semnaleze orice abatere și îi asigurăm că Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor le va acordă tot sprijinul. Vânzările cu preț redus, indiferent de tipul acestora (șoldare, lichidare, vânzări promoționale) trebuie să respecte o serie de reguli de fixare și publicitate a prețurilor. Astfel, orice comerciant care anunță o reducere de preț trebuie să o raporteze la prețul de referință practicat în același spațiu de vânzare pentru produse identice. Prețul redus trebuie să fie inferior prețului de referință. Prețul de referință reprezintă cel mai scăzut preț practicat în același spațiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de dată aplicării prețului redus. Pentru siguranță cumpărăturilor din perioada ofertelor de Black Friday citiți cu atenție caracteristicile produsului și verificăți dacă acesta corespunde cu adevărat dorințelor și nevoilor dvs”, recomandă ANPC.
Pentru cumpărăturile online:
- Verificați stocul existent;
- Verificați prețul afișat pe site și dacă acesta este integral (conține sau nu TVA);
- Verificați dacă prețul include și costul de livrare.
- Comerciantul este obligat să informeze corect și complet consumatorii. Pe website-ul acestuia trebuie publicate o serie de informații;
- Datele de identificare (denumirea, adresa poștală și electronică, numărul de telefon, numărul de înregistrare în registrul societăților comerciale și cel de înregistrare fiscală etc);
- Caracteristicile esențiale ale produsului;
- Prețul cu toate taxele incluse;
- Cheltuielile de livrare, dacă este cazul;
- Modalitățile de plata și de livrare;
- Perioada de valabilitate a ofertei sau a prețului;
- Durata minimă a contractului, în cazul contractelor care prevăd furnizarea curentă sau periodică a unui produs;
- Existența și modul de exercitare a dreptului de denunțare unilaterală a contractului.
Sursa: DIGI24