News Anual, un şofer trebuie să scoată din buzunar minimum 10.000 de lei, sau şase salarii medii pe economie, pentru a-şi permite "luxul" de a conduce o Dacia Logan pe străzile din România.
Cine spune că automobilul nu este un lux ci o necesitate nu se gândeşte la România. Asigurările, taxele, vigneta şi combustibilul pentru comunul Logan de 1,6 litri se traduc anual în cheltuieli de peste 10.000 de lei, potrivit unui calcul ECONOMICA.NET. Această sumă nu este deloc mică în condiţiile în care reprezintă veniturile pe jumătate de an ale unei persoane care încasează salariul mediu pe economie. Mai mult, calculul nostru pleacă de la premisa că respecrtivul şofer are un automobil achiziţionat cu banii jos, deci nu include eventuale rate la firma de leasing sau la bănci. Dacă am include şi aceste costuri, şoferul nostru, care conduce un automobil a cărui valoare de nou este undeva la 10.000 de euro ar mai plăti încă jumătate din salariul mediu şi ar ajunge la un total de aproximativ 11.000 de lei anual.
Benzina, mai mult decât toate celelalte cheltuieli adunate
Cel mai important cost suportat de un şofer este cel al combustibilului. Calculele noastre arată că această cheltuială reprezintă mai bine de 70% din totalul sumei pe care un român trebuie să o scoată anual din buzunar dacă vrea să conducă u automobil. Concret, potrivit unui studiu Daedalus, un bărbat posesor al unei maşini cu motor de 1,6 litri pe benzină şi consum de 5,9 L/100 km (extraurban) şi 10 L/100 km (urban) consumă anual 1.245 de litri, pentru care plăteşte, la preţul per litru din present, circa 7.400 lei. Cu acest buget, bărbatul parcurge în jur de 15.300 de km, dintre care 56% în interiorul oraşului.
Citeşte mai mult pe Economica.net