Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a lansat miercuri în dezbatere publică un proiect de ordin prin care se vor stabili structura competentă, procedura şi condiţiile de aprobare a transferului sumelor din contul de TVA.
Ministerul Finanțelor a finalizat procedura pentru sistemul TVA defalcat, aceasta fiind publicată azi, a anunțat Daniel Florin Anghel, vicepreședinte al ANAF, responsabil de zona de colectare.
Oficialul Fiscului susține că instituția s-a pregătit foarte bine pentru implementarea noului sistem și că nu va întâmpina probleme. Totodată, pentru cererile adresate de firmele care vor să recupereze bani din contul de TVA, ANAF va emite deciziile în termenul de 3 zile, promite oficialul.
Plata defalcată a TVA intră în vigoare de la 1 octombrie, opțională pentru firme și obligatorie de la 1 ianuarie 2018. Măsura a atras critici vehemente din partea firmelor, care atenționează că aceasta va bloca economia. Oficialii Fiscului dau asigurări că procesul „va fi lin”.
Proiectul normativ publicat azi pe site-ul Finanțelor stabileşte că structura competentă din cadrul ANAF pentru soluţionarea cererilor de aprobare a transferului sumelor din contul de TVA este structura de inspecţie fiscală.
ANAF reaminteşte că în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 706 din data de 31.08.2017, a fost publicată Ordonanţa Guvernului nr. 23/2017 privind plata defalcată a TVA.
Citeşte mai mult pe Realitatea.net