Au construit zeci de vile la periferiile municipiului iar acum au constatat că trăiesc ca într-un sat izolat de pe malul Prutului. Nu au drumuri, apă sau canalizare şi nici nu sunt şanse prea mari de a beneficia de aceste servicii în următorii ani.
În ultimii 10-15 ani, municipiul Botoşani s-a extins foarte mult, circa 600 de hectare de teren agricol fiind transformat în teren intravilan. Fiecare a construit unde a găsit o bucată de pământ şi nu a luat în calcul că în zona respectivă nu are drumuri, apă sau canalizare.
Potrivit reprezentanţilor primăriei, în urmă cu 15 ani erau aproximativ 1200 de hectare de teren intravilan iar între timp s-a ajuns la peste 1800 de hectare. Marea problemă este că s-a construit haotic, fără autorizaţii iar cei care au investit zeci sau chiar sute de mii de euro în vile s-au trezit că nu beneficiază de niciun fel utilităţi.
„În cartierele acestea noi există o dificultate. Nimeni nu şi-a pus problema unde o să fie drumul, unde o să fie utilităţile şi din ce bani. Luăm exemplul zonei Cişmea. Îmi trebuie vreo zece kilometri de reţea de străzi, vreo zece kilometri de reţea de apă şi canalizare plus iluminat. Câte locuinţe avem acolo? Fiecare şi-a construit unde a avut terenul dar nu s-a întrebat: Cum ajung acasă? Acele terenuri au fost restituite ca terenuri agricole. Peste noapte le-am schimbat statutul dar fără să existe în paralel şi anumite restricţii”, a spus Dan Sandu, arhitectul şef al primăriei Botoşani.
Marea problemă o reprezintă căile de acces către locuinţe. Cei care şi-ai construit locuinţele, nu au ţinut cont că prin zonă va trebui amenajat un drum iar acest drum trebuie să aibă o anumită lăţime. Reprezentanţii primăriei încearcă să-i convingă să-şi mute gardurile pentru a se putea amenja un drum pe care să poată intra o autospecială de la ISU în cazul în care izbucneşte un incendiu.
„Au trecut anii şi ne-am dat seama că începem să avem nişte probleme foarte mari. Nu reuşim nici măcar să stabilim culuarul de stradă. Cine dă terenul pentru stradă? Există drumurile vechi de exploatare dar au patru metri lăţime. Ca să poţi dezvolta strada trebuie să ai o anumită lăţime. Din 2008-2009 ne tot luptăm să-i convingem pe proprietari să lase o fâşie de teren care să fie lipită la drum şi să putem face o stradă normală”, a adăugat Dan Sandu.