12.7 C
Botoșani
joi, 24 octombrie 2024

Un drum național, proaspăt modernizat, va intra în reparații. Săptămâna viitoare vor fi restricții de trafic FOTO&VIDEO

Un drum național, proaspăt modernizat, va intra în reparații. Este vorba despre DN 29D Botoșani – Ștefănești care a cedat în două zone și neceseită reparații urgente, asta deși nu a trecut nici măcar un an de la recepționarea acestui obiectiv. Reabilitarea acestuia a costat peste 50 de milioane de euro.

Astfel, cu aproximativ 100 de metri înaintea viaductului I, șoseaua a cedat și a crăpat, problema cea mai mare fiind însă imediat după acest viaduct, acolo unde terasamentul s-a tasat și s-a format o groapă, asemănătoare cu cea care exista și înainte de modernizare.
Reprezentanții constructorului spun că săptămâna viitoare vor interveni pe cheltuiala proprie pentru a corecta neregulile, în acest moment așteptând un aviz de la Secția Drumuri Naționale pentru restricționarea traficului.” Am vorbit cu managerul de proiect și pe săptămâna viitoare este programată intervenția fiindcă așteptăm un aviz de la SDN Botoșani. A rămas să vedem  când primim avizul de restricție a traficului pentru intervenții. Vă voi comunica exact ziua astfel încât toți locuitorii județului și cei care tranzitează zona să fie informați” a spus Vasile Râpan, patronul firmei Autotehnorom, firma care a realizat modernizarea drumului Botoșani – Ștefănești.

Tasarea de după viaductul I a apărut chiar după finalizarea investiției

Imediat după viaductul I există o diferență mare de nivel care a mai fost reparată și este resimțită din plin de participanții la trafic. De altfel, la începutul acestui an, un expert în drumuri a confirmat existența unei cedări a terasamentului în acel loc. ”Este vorba despre o tasare. Acolo toate problemele sunt de la alunecări de mare adâncime. Trebuia continuat încă puțin viaductul dar este un drum lateral (nr. acces la case) și îi închidea pe oameni. Este o problemă și cu pământurile din zona Moldovei, nu se poate da vina doar pe constructori și pe proiectanți. Așa este pământul din zona Moldovei este greu să le stabilizezi. „ spunea inginerul la acea vreme.

DRDP Iași: „Antreprenorul va remedia neconformitatea pe banii lui”

Situația era cunoscută la niveul DRDP Iași, iar problema apărută era sub monitorizare încă de la începutul acestui an. “A fost constatată o fisură la rampa de acces și s-a intervenit în variantă provizorie pentru colmatarea fisurii. Când vremea va permite constructorul va interveni pentru remediere. Lucrarea este în garanție, deci antreprenorul va remedia neconformitatea pe banii lui. Nu se impun restricții de trafic, dar monitorizăm situația, iar dacă apar evoluții îngrijorătoare vom lua decizii în consecință. Pentru noi este importantă în primul rând siguranța participanților la traficul rutier.” a spus Ovidiu Laicu, directorul DRDP Iași, în luna februarie a acestui an.

Proiect finalizat….modernizare incompletă

DN 29 D, Botoșani – Ștefănești are aproximativ 46 de kilometri, dar au fost modernizați 43,34 km de drum, rămânând într-o stare deplorabilă aproximativ 2,5 km la Dealu Mare, într-o zonă afectată de alunecări de teren. Acolo a fost un litigiu cu un constructor, conflictul fiind încheiat încă din 2020, iar de atunci se tot fac studii de fezabilitate.

Recepția DN 29D a avut loc la sfârșitul lunii noiembrie 2023.

Recepția drumului a avut loc anul trecut în noimebrie, dar nu a fost organizată într-un cadrul oficial, tocmai pentru că în fapt, drumul este incomplet modernizat. În cadrul acestui proiect au fost efectuate mai multe lucrări, printre care poduri (6 nou construite), 72 podețe, 18 intersecții la nivel, lucrări de drum – terasamente – 370.000 m3, trotuare – 21.000 m, șanțuri și rigole scurgere – 62.000 m, drumuri laterale – 152 bucăți, parcări și spații tehnice – 8 bucăți, o trecere la nivel cu calea ferată – 1 bucată, parapet metalic protecție ridicată tip H1 – 24.000 m, parapet metalic protecție foarte ridicată H4b – 5.000 m, parapet metalic pietonal – 4.500 m, stâlpi cu panouri fotovoltaice – 67 buc. stâlpi iluminat viaducte – 100 buc. De asemenea, pentru zonele cu alunecări de teren, au fost construite trei viaducte, Viaductul I: 567 m, 21 deschideri, Viaductul II: 876 m, 36 deschideri ș9i Viaductul III: 270 m, 7 deschideri.

Lucrări începute în martie 2021. Investiție de peste 50 de milioane de euro

Valoarea totală a proiectului a fost de 260,898,452.06 lei cu TVA, însă 85% din sumă, adică 186,713,234.10 lei a fost asigurată de Uniunea Europeană, 15%, respectiv 32,949,394.25 lei a reprezentat contribuția proprie CNAIR. În schimb, diferența de 41,235,823.71 lei au fost cheltuieli neeligibile, care au fost suportate de statul român. Garanția acestor lucrări este de 84 de luni, iar antreprenor a fost Asocierea Autotehnorom SRL – SC Opr Asfalt SRL – Obras Publicas-y-Regadios SA – SC Evalcons Tech SRL.

ARTICOLE CARE AR PUTEA FI DE INTERES

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.








































ULTIMA ORA