Cazul poliţistului luat pe capotă de omul de afaceri turc scoate la iveală minusurile sistemului de siguranţă. Ofiţerii români aleargă după infractori cu maşini ce trebuiau casate de mult şi care au cel mult 70 de cai putere. Benzina este cu porţia, vehiculele nu au asigurare CASCO, iar cele mai multe nu au nici măcar girofar.
Lamborghini, Bugatti Veiron, Ferrari… Sunt mărci de maşini folosite de poliţişti din alte state dezvoltate. Au apucat şi agenţii români să se bucure un an de zile de un Lotus, un Jaguar şi un Mitsubishi sport. Autoturisme care au fost în custodia lor până anul trecut.
S-au întors însă la vechile şi prăfuitele Loganuri. Maşini cu 65 de cai putere, fără nicio dotare. Multe dintre ele ar putea intra în Cartea Recordurilor pentru numărul de kilometri pe care îl au la bord. Unele au ajuns şi la un milion.
Dumitru Coarnă, vicepreședintele Sindicatului Polițiștilor, spune că „Poliția rutieră, crima organizată, investigarea fraudelor, ar trebui să aibă mașini puternice în dotare.”
Toate sunt structuri operative. Adică poliţiştii care trebuie să plece în urmărirea infractorilor. Aşa că singura lor şansă este organizarea de filtre. Mai ales că mulţi infractori au maşini sport foarte puternice. Dar poliţiştilor le este greu să urmărească şi cea mai banală maşină străină. O demonstrează şi cazul de sâmbătă noapte, când agenţii de la Rutieră nu au putut urmări autoturismul condus de afaceristul turc.
Poliţiştii au fost ajutaţi până la urmă de un civil, martor al incidentului. Acesta conducea un BMW şi a reuşit să-l oprească pe şoferul băut.
Citeşte mai mult pe Digi24