Connect with us

Administratie

Diminuarea cheltuielilor și renegocieri de contracte la Nova Apaserv: “Primele rezultate le vom vedea în două luni”

Published

on

Nova Apaserv a ajuns într-o situație financiară complicată din cauza managementului din ultimii ani și a dezinteresului manifestat de Consiliul Județean, acționarul majoritar al companiei. A acumulat datorii mari către furnizori, a pierdut câteva procese cu diverse firme și nu a reușit să încaseze cât a facturat.

Pentru a nu risca intrarea în faliment a companiei, s-a decis luarea unor măsuri pentru a reduce cheltuielile și în același timp pentru a crește veniturile.

“Deja restrângem anumite cheltuieli din Nova Apaserv. Încercăm să reducem cât mai mult cheltuielile. Toate plățile sunt controlate, în momentul de față banii pleacă doar cu acordul directorului. Se renegociază tot ce înseamnă chirii, contracte de servicii, căutăm alternative. E posibil să existe anumite reduceri de personal. E posibil doar să fie mutați dintr-un compartiment în altul. Sunt zone în care nu înțeleg nici eu de ce sunt atât de mulți oameni. În anumite birouri nu știu dacă au ce face oamenii iar în alte zone este deficit”, a precizat Bogdan Dăscălescu, vicepreședintele Consiliului Județean care are în subordine Nova Apaserv.

“Primele rezultate le vom vedea în două luni”

Din estimările făcute, în aproximativ două luni ar trebui să se vadă unele rezultate iar compania de apă să achite din datoriile acumulate în ultimii ani. Bogdan Dăscălescu susține că Nova Apaserv trebuie să ajungă o companie pe profit așa cum este Apavital Iași.

Eu zic că primele rezultate le vom vedea în două luni. Mă refer la valoarea încasărilor. Să crească veniturile și diminuăm cheltuielile. Targetul este scăderea costurilor și creșterea veniturilor. Datoriile încă sunt destul de mari, cea mai importantă este cea către E.ON. Din păcate, Nova Apaserv are tot felul de procese cu constructori și nu știi la ce să te aștepți. Am cerut o evaluare a riscurilor care mai există în acest moment pentru că vreau și eu să știu la ce să mă aștept. Mi-aș dori să urmăm exemplul companiei Apavital Iași. Acolo, timp de 20 de ani a fost același director. Ei au profit în fiecare an și nu reușesc să reinvestească tot profitul”, a adăugat vicepreședintele CJ Botoșani

Rotația echipelor de cititori

O altă măsură luată este rotația personalului care se ocupă de citirea și verificarea apometrelor astfel încât să nu mai existe tot felul de înțelegeri între angajații companiei și unii agenți economici. “Până acum, echipele de intervenție erau împărțite pe zone. O parte stăteau și jucau table la sediu iar ceilalți nu știau la care avarie să intervină. Acest lucru a dispărut deja. Vrem o reorganizare inclusiv la cititori. Vreau o rotație a echipelor. În orice firmă există o rotație a oamenilor. Sper să avem cât mai repede și acel sistem de notificări prin SMS, cum are E.ON, Orange… La Nova Apaserv nu s-a implementat. Compania trebuie să fie mai apropiată declienții săi”, a afirmat Bogdan Dăscălescu.

Distribuie pe:
banner ad
banner ad

banner ad

banner ad
banner ad
banner ad

banner ad

banner ad

banner ad

banner ad
banner ad
banner ad