Connect with us

Administratie

Șanse mici ca drumul Manoleasa – Rădăuți Prut să reziste. Stratul de asfalt este mai mic cu 3 centimetri decât a fost prevăzut

Published

on

Deputatul Cristian Achiței a fost să vadă ce se întâmplă cu drumul Manoleasa – Rădăuți Prut, un drum care a cedat la două luni de la recepție. Inginer de meserie și o experiență de 25 de ani în ceea ce privește modernizarea drumurilor, Achiței a constatat că în primul rând nu s-au respectat indicatorii tehnico-economici.

Conform hotărârii de guvern, constructorul care a câștigat licitația privind asfaltarea drumului național 24C trebuia să pună un strat de piatră spartă de 25-50 cm, un strat de 6 cm de legătură din binder de criblură și un strat de uzură de 4 cm din mixtură asfaltică stabilizată. Potrivit parlamentarului botoșănean, în loc de 10 cm de asfalt sunt aproximativ 7 cm.

„Soluția propusă pentru acest drum de Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași, condusă de ilustrul director Ovidiu Laicu, a fost de îmbrăcăminte asfaltică ușoară (circa 7 cm). Asta contrar HG 460/2018, care aprobă indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiții Modernizare DN 24C Manoleasa-Rădăuți Prut, km. 106+650 – 142+250. Mai marele conducător peste infrastructura rutieră a Moldovei nu vrea, însă, să respecte legea, arătându-le botoșănenilor fel de fel de experimente care îi trec lui prin cap. În consecință, au apărut deja și ceva probleme, semnalate de presa botoșăneană. M-am urcat în mașină și am fost pe tot tronsonul proaspăt asfaltat. Drumul a cedat deocamdată doar între km 114+000 și km 115+000, pe partea dreaptă, de la ieșirea din Liveni spre Mitoc”, a precizat deputatul Cristian Achiței care este sceptic că drumul Manoleasa – Rădăuți Prut va rezista, mai ales că nu s-au realizat poduri, podețe, rigole, șanțuri sau drumuri laterale.

„Sper ca drumul să reziste și oamenii din zonă să se bucure de această lucrare. Am însă dubii privitor la rezistență, atât din trafic, cât și la îngheț-dezgheț. Cred că legile din România trebuie respectate, inclusiv de către cei de la DRDP Iași, și să facem modernizarea DN 24C conform hotărârii de guvern, ceea ce înseamnă și poduri, podețe, rigole, șanțuri, drumuri laterale. Stimate tovarășe director Laicu, faceți-vă treaba de drumar așa cum trebuie, respectați legea, respectați-i pe botoșăneni și, când vă mai gândiți la experimente, să le faceți la dumneavoastră acasă! Iar stimabilul domn prefect Șlincu, care era mare diriginte de șantier astă-vară, ar trebui să se sesizeze acum, împreună cu Inspectoratul Județean în Construcții! Înțeleg acum de ce nu a organizat niciun tovarăș pesedist, conform obiceiului, tăieri de panglici la finalizarea asfaltării DN 24C: pentru că știau cu toții că fusese făcută o lucrare neconformă cu legea, în speță HG 460/2018”, explică parlamentarul botoșănean.

Testul va fi în primăvara anului viitor. Cristian Achiței consideră că problemele se vor agrava iar în opinia sa vina aparține șefului DRDP Iași și nu constructorului.

„Nu trebuie să mire pe nimeni că au apărut deja primele probleme pe acest drum proaspăt asfaltat. Cum nu trebuie să mire nici dacă problemele se vor agrava în viitor. De vină este soluția tehnică adoptată și nu execuția în sine a lucrării”, a mai precizat Cristian Achiței.

Distribuie pe:
banner ad
banner ad

banner ad

banner ad

banner ad

banner ad
banner ad
banner ad

banner ad

banner ad

banner ad

banner ad

banner ad



© 2017 Botosani Online. Toate drepturile rezervate. ( VILHEM )