Connect with us

Administratie

Eltrans trăieşte din banii de la bugetul local. Înghite zeci de miliarde anual iar toţi banii merg pe salarii şi utilităţi

Published

on

eltrans

Eltrans este societatea din subordinea Consiliului Local care aduce mai multe deservicii botoşănenilor decât avantaje. Anual înghite zeci de miliarde de lei vechi de la bugetul local, bani care ar putea fi utilizaţi pentru modernizarea unor străzi sau pentru multe alte proiecte.

Această subvenţie acordată pensionarilor şi elevilor la transportul local este de fapt o formă mascată de a ţine pe cota de avarie societatea Eltrans, o societate care a avut un management mai degrabă dezastruos în ultimii ani. Cu un manager care stă doar cu mâna întinsă către primărie şi care nu a fost capabil să dezvolte societatea, Eltrans a devenit o gaură neagră pentru municipiul Botoşani. Nu s-au făcut investiţii majore de foarte mult timp, pe Primăverii şi Calea Naţională circulă nişte rable care distrug drumurile şi care nu oferă niciun fel de confort călătorilor. Drept dovadă, de vreo doi ani, Eltrans tot pierde teren în faţa transportului cu maxi-taxi.

În 2017, primăria municipiului Botoşani se pregăteşte să acorde o subvenţie mai mare societăţii Eltrans. Primarul Cătălin Flutur recunoaşte că dacă nu s-ar mai aloca bani de la bugetul local, Eltrans s-ar închide în câteva zile.

“Anul acesta ar trebui să mai crească subvenția pentru Eltrans. Cea mai mare parte dintre salariații Eltrans au salariul minim pe economie iar acesta crește cu 200 de lei. 200 de lei la 100 de persoane, ori 12 luni, ori dările la stat, e un calcul aritmetic simplu. Dacă ar fi să trăiască din ceea ce culeg din biletele vândute, ar merge cu un tramvai”, a precizat primarul Cătălin Flutur.

Pentru societatea Eltrans vor urma vremuri grele. Anul acesta, primăria municipiului Botoşani încearcă să demareze un proiect de modernizare a transportului local. În cazul în care se va obţine finanţarea şi va fi demarat proiectul, Eltrans va trebui să-şi reducă activitatea. Calea de rularea a tramvaiului va fi înlocuită iar lucrările vor dura vreo doi-trei ani.

“În momentul în care roata la tramvai s-a oprit ei trebuie să găsească niște soluții tranzitorii pentru salariați, ceea ce poate să însemne șomaj tehnic sau să încerce să preia o serie de activități cum am propus la un moment dat. Spre exemplu, serviciul de parcări. Așa mai găsim să facem ceva cu oamenii de acolo. Există un Consiliu de Administrație, un manager, AGA, pentru a găsi soluții”, a mai spus Flutur.

Distribuie pe:
banner ad
banner ad

banner ad

banner ad

banner ad

banner ad
banner ad
banner ad

banner ad

banner ad

banner ad

banner ad

banner ad



© 2017 Botosani Online. Toate drepturile rezervate. ( VILHEM )