Connect with us
banner ad

Administratie

Drumul strategic al judeţului Botoşani mai are de aşteptat. VEZI în ce an ar putea începe lucrările

În urmă cu aproximativ doi ani, fostul preşedinte al Consiliului Judeţean vorbea despre cel mai mare proiect de infrastructură rutieră care se pregătea în acel moment. Era vorba de un drum strategic, în valoare de 40 de milioane de euro şi care ar fi rezolvat problema traficului în zona Rediu – Răuseni – Hlipiceni – Todireni – Albeşti – Truşeşti – Dîngeni – Hăneşti, plus legăturile Dîngeni – Mihălăşeni, Răuseni – Călăraşi, Todireni – Suliţa – Talpa.

Distribuie pe:

Published

on

Botosani drum strategic

În urmă cu aproximativ doi ani, fostul preşedinte al Consiliului Judeţean vorbea despre cel mai mare proiect de infrastructură rutieră care se pregătea în acel moment. Era vorba de un drum strategic, în valoare de 40 de milioane de euro şi care ar fi rezolvat problema traficului în zona Rediu – Răuseni – Hlipiceni – Todireni – Albeşti – Truşeşti – Dîngeni – Hăneşti, plus legăturile Dîngeni – Mihălăşeni, Răuseni – Călăraşi, Todireni – Suliţa – Talpa.

Au trecut doi ani iar lucrările sunt departe de a fi demarate. Cristian Achiţei, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Botoşani susţine că realizarea acestui proiect depinde exclusiv de lansarea ghidurilor pentru finanţările europene.

“Drumul strategic propus pe Programul Operaţional Regional prevede o axă  în est-ul judeţului, de la limita judeţului Botoşani cu Iaşi, Rediu, Răuseni, Hlipiceni, Todireni, Albeşti, Truşeşti, Dîngeni, până la Hăneşti, inclusiv legăturile Dîngeni – Mihălăşeni, Răuseni – Călăraşi, Todireni – Suliţa – Talpa. Ceea ce mă nemulţumeşte este că suntem în al treilea an din legislatura 2014-2020, pe bugetul Comisiei Europene, iar noi nu avem încă ghidurile de finanţare. Noi am început să lucrăm parţial pe aceste proiecte, în baza unui ghid consultativ. Toată documentaţia pentru acest drum a fost depusă la Oficiul de Cadastru, pregătim documentaţia pentru realizarea studiului geotehnic. Pregătim realizarea expertizelor tehnice pentru drum şi poduri, avem vreo 15 poduri. De asemenea, depunem documentaţia pentru realizarea studiului de trafic”, a declarat Cristian Achiţei, vicepreşedintele CJ Botoşani.

Veştile nu sunt prea bune nici dacă se lansează noile ghiduri de finanţare. Ţinând cont de birocraţia din România şi de paşii care trebuie urmaţi, lucrările ar putea începe cel mai devreme în vara anului 2018.

“Mie nu îmi place să mint oamenii. Dacă ghidul ar fi fost lansat din 2014, acum era altă situaţie. Dacă se lansează ghidurile în toamnă ar dura 6-9 uni depunerea cererilor de finanţare, 4-6 luni evaluarea cererilor de finanţare, 5-6 luni realizarea proiectelor tehnice, trecerea la achiziţii şi probabil începerea lucrărilor în vara anului 2018. Poate se vor schimba şi regulile de achiziţii astfel încât să nu mai avem foarte multe contestaţii sau să se înfiinţeze acele instanţe special pentru achiziţii publice. Să se judece contestaţia în zece zile”, a adăugat vicepreşedintele Consiliului Judeţean.

Până în momentul în care se va realize drumul strategic, Direcţia Judeţeană de Drumuri şi Poduri va interveni pentru repara cât de cât aceste tronsoane de drum care de la an la an arată tot mai rău.

Distribuie pe:
banner ad
banner ad
banner ad
banner ad

banner ad

banner ad

banner ad

banner ad

banner ad
banner ad
banner ad

banner ad

banner ad

banner ad

banner ad

banner ad

© 2020 Botosani Online. Toate drepturile rezervate. ( VILHEM )