Connect with us

Economic

Marfa românească, ţinută la uşa hipermarketurilor

Published

on

carrefour produse (3)

Chiar dacă suntem în plin sezon al pepenilor şi roşiilor, hipermarketurile vând legume şi fructe din import, de două ori mai scumpe decât cele autohtone. Pepenii brazilieni, roşiile din Spania sau ardeii din Olanda fac concurenţă produselor româneşti şi reuşesc să menţină preţuri ridicate în marile magazine.

Roşii la nouă lei kilogramul, pepeni importaţi din Brazilia la cinci lei kilogramul sau caise la peste 6,5 lei aduse din Grecia sunt doar câteva exemple de importuri care ţin tone de marfă românească în afara marilor magazine.

Producătorii spun că de vină pentru această situaţie sunt responsabilii cu achiziţia acestor produse din lanţurile de magazine.

Cei care administrează importurile nu vor să scape din mână contractele cu furnizorii care pot livra marfă tot timpul anului.

„Reticenţa este din faptul că noi nu putem da comisioane cum primesc de la mărfurile care vin constant din import. Aici e marea ruptură. Comisioane care intră în buzunarele celor care stau la uşa retailerilor şi fac recepţiile mărfurilor”, spune Vlad Gheorghe, preşedintele Asociaţiei Producătorilor de Legume-Fructe.

Specialiştii în comerţ modern au altă variantă.

„Supermarketuri, hipermarketuri, magazine de proximitate, au nevoie să poată controla un flux de tiruri încărcate cu legume de calitate constantă şi preţ previzibil. Acest lucru nu este realizat de majoritatea producătorilor de legume din România”, spune Ciprian Moga, analist de retail.

Citeşte mai mult pe Digi24

Distribuie pe:
banner ad
banner ad
banner ad
banner ad
banner ad
banner ad
banner ad
banner ad
banner ad
banner ad
banner ad
banner ad

banner ad

banner ad

banner ad

banner ad
banner ad
banner ad

banner ad

banner ad

banner ad

banner ad

banner ad



© 2017 Botosani Online. Toate drepturile rezervate. ( VILHEM )