Connect with us

Economic

Primele efecte ale reducerii TVA: Vânzările de alimente au crescut cu 17%

Published

on

carrefour legume

Reducerea TVA la alimente a determinat o scădere medie a preţurilor de 11% şi o creştere de 17% a numărului de produse vândute, potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare Nielsen.

“Preţurile au scăzut în medie cu -11% în categoriile monitorizate de noi, retailerii împreună cu producătorii menţinându-şi promisiunea făcută consumatorillor. Rezultatele nu au întârziat să apară, cele mai dinamice categorii de produse fiind cele care au redus preţul cel mai mult. Pentru cafea, de exemplu, o reducere de preţ în medie cu 15% a produselor a dus la o creştere a volumelor cu aproximativ 25% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut (1-14 iunie). Alte categorii foarte dinamice au fost carnea, brânza, băuturile non-alcoolice şi snacksurile”, arată compania, într-un comunicat.

Numărul de produse vândute în perioada 1-14 iunie este cu 12% mai mare faţă de luna mai şi cu 17% comparativ cu iunie 2014.

Studiul Nielsen reprezintă prima analiză efectuată în legătură cu efectele deciziei de reducere a TVA.

Taxa pe valoarea adăugată a scăzut la 1 iunie de la 24% la 9% pentru alimente, băuturi nealcoolice, animale-păsări vii, seminţe-plante şi ingrediente pentru prepararea alimentelor, pe tot lanţul economic, de la producţie până la vânzarea către consumatorul final.

Citeşte mai mult pe Mediafax

Distribuie pe:
banner ad
banner ad

banner ad

banner ad
banner ad
banner ad

banner ad

banner ad

banner ad

banner ad
banner ad
banner ad