Connect with us
banner ad

Economic

Primele efecte ale reducerii TVA: Vânzările de alimente au crescut cu 17%

Published

on

carrefour legume

Reducerea TVA la alimente a determinat o scădere medie a preţurilor de 11% şi o creştere de 17% a numărului de produse vândute, potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare Nielsen.

“Preţurile au scăzut în medie cu -11% în categoriile monitorizate de noi, retailerii împreună cu producătorii menţinându-şi promisiunea făcută consumatorillor. Rezultatele nu au întârziat să apară, cele mai dinamice categorii de produse fiind cele care au redus preţul cel mai mult. Pentru cafea, de exemplu, o reducere de preţ în medie cu 15% a produselor a dus la o creştere a volumelor cu aproximativ 25% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut (1-14 iunie). Alte categorii foarte dinamice au fost carnea, brânza, băuturile non-alcoolice şi snacksurile”, arată compania, într-un comunicat.

Numărul de produse vândute în perioada 1-14 iunie este cu 12% mai mare faţă de luna mai şi cu 17% comparativ cu iunie 2014.

Studiul Nielsen reprezintă prima analiză efectuată în legătură cu efectele deciziei de reducere a TVA.

Taxa pe valoarea adăugată a scăzut la 1 iunie de la 24% la 9% pentru alimente, băuturi nealcoolice, animale-păsări vii, seminţe-plante şi ingrediente pentru prepararea alimentelor, pe tot lanţul economic, de la producţie până la vânzarea către consumatorul final.

Citeşte mai mult pe Mediafax

Distribuie pe:
banner ad
banner ad
banner ad
banner ad
banner ad
banner ad
banner ad
banner ad
banner ad

banner ad

banner ad

banner ad

banner ad
banner ad
banner ad

banner ad

banner ad

banner ad

banner ad

banner ad

© 2020 Botosani Online. Toate drepturile rezervate. ( VILHEM )