Connect with us

Economic

STRANIERII botoşăneni îşi întreţin online rudele rămase acasă. Comandă pe site iar produsele alimentare şi de igienă ajung locuinţele părinţilor şi bunicilor

Published

on

calculator tastatura

Internetul nu mai este doar un mijloc de comunicare şi de informare ci a devenit soluţia cea mai bună prin care îţi poţi ajuta rudele şi prietenii aflaţi la mii de kilometri distanţă. Botoşănenii plecaţi la muncă în străinătate îşi întreţin părinţii, bunicii şi copiii rămaşi acasă, comandând şi plătind din Italia, produsele de care rudele lor au nevoie. Stranierii comandă începânde la fructe şi până la produse de spălat iar acestea sunt livrate în toate colţurile judeţului.

 

În toamna anului 2013, omul de afaceri Ionel Roşu a deschis primul magazin online din Botoşani. În momentul în care a deschis magazinul online, a mizat pe comenzile din municipiul Botoşani. Se gândea că botoşănenii care nu dispun de foarte mult timp liber, vor intra pe site, vor comanda produsele iar în câteva minute le vor avea la domiciliu. Paradoxal, cele mai multe şi mai mari comenzi sunt pentru mediul rural.

ionel rosu

„Sunt semnale încurajatoare, venite din zona celor lucrează în străinătate. Cei care au grijă de părinţii lor, de bătrânii lor, trimit constant cadouri, atenţii. Este un nucleu dur de torinezi şi sicilieni care cumpără pe site şi eu le fac livrarea la domiciliile rudelor lor. Iniţial am dedicat acest magazin online pentru municipiu dar paradoxal cele mai multe comenzi le am pentru localităţile din judeţ. În municipiu am puţine comenzi şi de volori mici”, a spus omul de afaceri Ionel Roşu.

În ceea ce priveşte municipiul Botoşani, sunt una-două comenzi pe zi iar cei mai mulţi cumpără ţigări sau băutură. Omul de afaceri consideră că mai trebuie să treacă ceva timp până când botoşănenii se vor obişnui cu acest tip de comerţ.

„Botoşăneanul încă vrea să vadă marfa, să o compare. Bănuiesc că este vorba şi de neîncredere. Omul nu vrea să rişte în condiţiile în care are magazinul alături. Cu timpul, cetăţeanul o să capete încredere iar noi comercianţii o să căpătăm experienţă. Din păcate, băutura şi ţigările se vând cel mai bine pe online. M-aş bucura să livrez şi alte categorii dar cele mai multe comenzi sunt pentru băutură şi ţigări”, a adăugat patronul magazinului Admir.

La ora actuală, magazinul online nu este o afacere în Botoşani dar Ionel Roşu mizează pe faptul că lucrurile se vor schimba în următorii ani iar comerţul online se va dezvolta din ce în ce mai mult. Pentru a fi un jucător important pe piaţă în acel moment, el a demarat proiectul în urmă cu aproximativ doi ani şi nu este dispus să renunţe chiar dacă nu îi aduce un profit extraordinar.

„Rezultatele vin în timp şi nu după un an sau doi. Eu promovez online-ul aproape în detrimentul meu pentru că am costurile mai mari. Îl promovez pentru că o să vină al treilea val. În viitor va trebui să fiu şi eu acolo”, a mai afirmat Ionel Roşu.

În afara magazinului online, omul de afaceri mai deţine un minimarket şi şapte chioşcuri stradale în municipiul Botoşani.

Distribuie pe:
banner ad
banner ad

banner ad

banner ad

banner ad

banner ad
banner ad
banner ad

banner ad

banner ad

banner ad

banner ad

banner ad



© 2017 Botosani Online. Toate drepturile rezervate. ( VILHEM )