Connect with us

Economic

Apare un nou brand de legume şi fructe în hipermarketuri. O afacere a românilor, dar cu management iranian

Published

on

carrefour legume

Pentru prima dată, un grup de 200 de legumicultori din sudul României s-au asociat şi livrează direct către marile lanţuri de magazine. Brandul lor se numeşte “Dor de Gust” şi este prezent deja în trei reţele internaţionale de magazine.

 

Va fi un business de sute de milioane de euro, din care în jur de 10 milioane de euro va ajunge din primul an în buzunarele Agricover, un furnizor de soluţii complete pentru agricultură deţinut de omul de afaceri de origine iraniană Jabbar Kanani.

Ieri dimineaţă un transport de legume cu origini în zona Vidra din sudul României pleca spre rafturile a patru lanţuri de magazine internaţionale: Kaufland, Auchan, Cora şi Selgros,  primele mari hipermarketuri care au dorit să comercializeze legumele din programul “Dor de Gust”, o iniţiativă a unui grup de legumicultori din şapte bazine renumite ale României: Vidra, Izbiceni, Dracea, Nuci, Lunguleţu, Gheorghe Doja, Măriuţa. Primele transporturi au plecat spre magazine în urmă cu aproximativ o săptămâna, iar până acum s-au făcut deja trei livrări. Aceasta pentru că produsele celor aproximativ 200 de fermieri care au intrat în acest program se livrează zilnic sau la două zile, în funcţie de cerinţele retailerilor. “Acesta este un program strategic pe care l-am gândit pe termen lung, pentru a rezolva problema valorificării produselor noastre.  Am pornit în decembrie 2013, iar în iunie am început livrările”, a declarat Gheorghe Vlad, preşedintele Asociaţiei Cultivatorilor de Legume şi producător de legume din zona Vidra, potrivit căruia alţi trei retaileri vor intra în program.

Pentru anul acesta, Asociaţia Cultivatorilor, care a lucrat la proiect împreună cu Organizaţia Interprofesională Prodcom Legume-Fructe şi Centrul de Comunicare al Fermierilor din România şi compania Agricover, estimează că se vor livra către magazine în acest mod în jur de 10.000 de tone de legume şi fructe, produse pe o suprafaţă cumulată de 8.000 de hectare, cantităţile urmând să crească treptat. “Până la finele acestui an vizăm dublarea numărului de fermieri şi o creştere cu 50-60% a suprafeţei cultivate, până la aproximativ 15.000 de hectare. Pentrru 2014 estimăm că vom livra în jur de 50.000 de tone”, a declarat Robert Arsene, CEO Agricover, compania care funcţionează ca un manager logistic pentru producătorii din sudul României.

Grupul Agricover, deţinut de omul de afaceri de origine iraniană Jabbar Kanani, are peste 600 de angajaţi şi cuprinde firmele: Agricover Distribuţie, Agricover Cereale, Agricover Silozuri, Agricover Logistică, Agricover Credit, Agricover Livestock, Agricover Bulgaria, Covera.ro.

Citeşte mai mult pe Economica.net

Distribuie pe:
banner ad
banner ad
banner ad

banner ad

banner ad
banner ad
banner ad
banner ad
banner ad

banner ad

banner ad

banner ad

banner ad
banner ad
banner ad