Connect with us

Administratie

Modern Calor a pierdut aproape 800 de abonaţi în ultimii doi ani

Published

on

În ultimii ani s-au investit peste 50 de milioane de euro în sistemul de termoficare din municipiul Botoşani iar rezultatul trebuia să fie scăderea preţului gigacaloriei şi atragerea de noi clienţi. Efectul nu a fost cel aşteptat iar numărul abonaţilor a scăzut în ultimii doi ani cu aproape 800.

În ultimii ani, preţul gigacaloriei a scăzut de mai multe ori. Atât preţul de producţie cât şi cel de facturare. Cu toate acestea, numărul abonaţilor nu s-a majorat. Ba din contra, acesta a scăzut. Potrivit reprezentanţilor Modern Calor, în 2012, numărul angajaţilor a scăzut cu aproape 500 iar anul trecut au mai plecat 300. În luna martie, societatea de termoficare are aproximativ 12.100 de abonaţi.

Florin Sandu, directorul general al Modern Calor spune că în mare parte s-au debranşaţi abonaţii care erau puţini pe o scară de bloc sau cei rău platnici. „Numărul abonaţilor a mai scăzut în ultima perioadă. La unii am renunţat noi. Erau rău platnici, au acumulat datorii mari şi am preferat să-i debranşăm”, a spus Florin Sandu.

Atât actuala cât şi fosta conducere a Modern Calor au pus mai mare accent pe atragerea agenţilor economici la sistemul centralizat de încălzire.

„Trebuiau să scadă preţul”

Omul de afaceri Valeriu Iftime, preşedintele companiei Elsaco, cunoaşte foarte bine sistemul de termoficare. În urmă cu aproximativ două decenii a lucrat la societatea de termoficare iar în ultimii ani s-a ocupat de modernizarea CET-ului şi reţelelor. El consideră că scăderea numărului de abonaţi arată că societatea de termoficare din Botoşani are mari probleme la capitolul marketing.

„Avem cel mai modern sistem din România la nivel de sursă, transport şi distribuţie. Dacă ai cel mai modern sistem iar clientul pleacă este o problemă de marketing. CET-ul este la un prag de rentabilitate. Anul trecut au înregistrat profit şi trebuiau să scadă imediat preţul. Timp de cinci ani de zile, trebuie să mergi cu profit zero. Scopul lor trebuie să fie scăderea preţului. I-am spus şi domnului primar că va muri CET-ul dacă nu aduce clienţi. Fostul director a adus acei agenţi economici care au compensat într-un fel, dar nu este suficient. Angajaţii Modern Calor nu au ce face. Toate merg automat, apeşi pe buton şi au pornit. Trebuie doar monitorizareşi mai mult marketing”, a spus Valeriu Iftime.

CET-ul este construit pentru 20.000 de abonaţi

Peste 40 de milioane de euro s-au investit în CET-ul din Botoşani iar acesta este cel mai modern din România. Problema este că pentru a fi cu adevărat eficient, societatea de termoficare ar trebui să aibă aproximativ 20.000 de abonaţi.

„Clienţii rău platnici trebuie debranşaţi la un moment dat, dar în acelaşi timp sunt foarte mulţi clienţi care pot reveni la sistemul centralizat. Problema este că ei nu vin singuri. Nu e uşor. Dacă nu se ajunge la 15.000-20.000 de clienţi, nu vor avea viaţă lungă. Ei trebuie să ajungă la 20.000 de clienţi şi pasul următor este să facă ceva în sursă, cu biomasa, pentru a scădea din nou preţul. Mai au şi acea problemă cu supracompensarea”, a adăugat omul de afaceri botoşănean.

Distribuie pe:
1.958 Comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

banner ad
banner ad

banner ad

banner ad
banner ad
banner ad
banner ad

banner ad

banner ad

banner ad

banner ad
banner ad
banner ad