Connect with us

Foto

Un botoşănean care a câştigat un concurs organizat de National Geographic, promovează România şi încearcă să atragă turişti străini – GALERIE FOTO

Publicat

pe

Spread the love

lucian promovare romania

Un botoşănean pasionat de fotografie încearcă să promoveze România, mai mult decât au făcut-o autorităţile statului care în 25 de ani au cheltuit milioane de euro fără niciun rezultat. Lucian ALD, aşa cum îi place lui să se promoveze pe reţelele de socializare şi pe siteurile unde îşi postează fotografiile, a demarat un proiect prin care urmăreşte să atragă turiştii străini dornici de aventură montană şi de a descoperi locuri unice în lume.

Pasiunea pentru fotografie o are din perioada liceului. A început cu un aparat Zenit, cu film, învăţând practic să facă fotografii. O perioadă a renunţat la pasiunea pentru fotografii deoarece era destul de costisitoare dar a revenit în 2007 când şi-a cumpărat primul aparat foto digital.

„Vroiam să-mi iau un aparat compact dar am găsit o ofertă şi mi-am cumpărat un DSLR, un Canon 400D. Am început să fac fotografii iar spre finalul anului am văzut că National Geographic organizează un concurs în România, cu tema Tradiţie pe cale de dispariţie. Am mers la Vorona, am făcut mai multe fotografii cu tradiţiile şi obiceiurile de iarnă iar una dintre ele am trimis-o la concurs. Nu mă gândeam că am vreo şansă să câştig vreun premiu deoarece la concurs participau fotografi cu experienţă din ţară. În ianuarie 2008, am fost anunţat că am câştigat locul I şi am primit un premiu care a constat în echipamente foto în valoare de 20 de milioane de lei vechi”, îşi aminteşte Lucian.

Imediat după ce a câştigat premiul I la concursul organizat de National Geographic, Lucian a decis să-şi vândă aparatele foto şi toate achipamentele pe care le avea, să-şi achiziţioneze un alt aparat mult mai performant şi să dedice mai mult pasiunii sale.

Admis la facultate

În vara anului 2008, botoşăneanul a decis să se înscrie la Facultatea de Arte Plastice Iaşi, secţia Foto-Video, mai mult pentru a vedea părerea unor specialişti despre fotografiile şi cunoştinţele sale. Şi-a depus dosarul pe ultima sută de metri.

„Când mi-am depus dosarul, m-au întrebat dacă am participat la cursurile care s-au organizat în acea vară cu profesorii de la facultate. Nici măcar nu ştiam că au fost organizate acele cursuri. M-am prezentat la examen cu un portofoliu de fotografii, profesorii mi-au pus mai multe întrebări iar după câteva zile am aflat că sunt admis. Nu ştiam ce să fac. Eu lucram în Botoşani. Îmi era greu să renunţ la serviciu şi să plec la facultate. Am încercat o perioadă să merg în paralel dar am fost nevoit să renunţ pentru că nu aveam timp să merg la cursuri”, ne-a mai spus Lucian.

Turism foto în România

Pasionat de fotografie şi de drumeţii, lui Lucian i-a venit ideea de a realiza turism foto în România. A început să-şi facă anumite trasee montane, în special în zona Moldovei. A mers, a făcut fotografii, a realizat câteva broşuri şi o revistă iar ţinta lui era să le promoveze în străinătate. Având câţiva prieteni în Anglia, a trimis broşurile şi revista sperând că va găsi persoane interesate să vină în nordul Moldovei pentru a vedea peisaje superbe şi zone sălbatice unde omul nu a intervenit asupra naturii.

Lucian promovare Romania (20)Încercarea sa a dat roade în 2012 când doi turişti din Anglia l-au căutat pentru a le fi ghid şi pentru a le fotografia obiectivele turistice şi locurile pe care le-au vizitat în Bucovina.

A continuat să-şi facă traseele montane începând cu Rarău, Ceahlău, nordul Bucovinei – Brodina, continuând cu Maramureş, Făgăraş, Piatra Craiului, Retezat. A realizat mii de fotografii pe care le-a postat pe paginile personale de facebook şi pe diverse site-uri. Intenţiona să realizeze noi broşuri şi reviste prin care să promoveze România şi traseele turistice pe care le-a descoperit dar resursele financiare nu i-au permis să-şi ducă planul până la capăt. „Am făcut un proiect şi am început să merg pe la diverşi oameni de afaceri în speranţa că voi obţine finanţarea necesară pentru a duce la capăt planul pe care îl aveam. Au fost destul de mulţi încântaţi de idee dar din păcate nu s-a concretizat niciuna dintre discuţii. Între timp, am discutat cu un om de afaceri din Botoşani căruia i-a plăcut ideea, i-am prezentat proiectul şi planul pe care îl am. Sper ca de această dată să se concretizeze”, a mai precizat Lucian.

Botoşăneanul spune că are zeci de trasee pe care le poate străbate cu turiştii interesaţi. De la trasee de week-end, până la trasee de 7-10 zile. Are un plan bine stabilit, cu obiectivele care pot fi vizitate, casele şi pensiunile unde pot fi cazaţi turiştii, transportul de la aeroport şi asigurarea condiţiilor pentru drumeţii.”Singura problemă rămâne promovarea. Am nevoie de resurse financiare pentru a realiza o campanie de promovare prin care să atragem turiştii străini”, a conchis Lucian.

Lucian promovare Romania (1) Lucian promovare Romania (25) Lucian promovare Romania (24) Lucian promovare Romania (23) Lucian promovare Romania (22) Lucian promovare Romania (21) Lucian promovare Romania (20) Lucian promovare Romania (19) Lucian promovare Romania (18) Lucian promovare Romania (17) Lucian promovare Romania (16) Lucian promovare Romania (15) Lucian promovare Romania (14) Lucian promovare Romania (13) Lucian promovare Romania (12) Lucian promovare Romania (11) Lucian promovare Romania (10) Lucian promovare Romania (9) Lucian promovare Romania (8) Lucian promovare Romania (7) Lucian promovare Romania (6) Lucian promovare Romania (5) Lucian promovare Romania (4) Lucian promovare Romania (3) Lucian promovare Romania (2)

VEZI MAI MULTE FOTOGRAFII

banner ad
banner ad
banner ad
banner ad
banner ad
banner ad
banner ad
banner ad
banner ad
banner ad banner ad
banner ad
banner ad


© 2017 Botosani Online. Toate drepturile rezervate. ( VILHEM )