banner ad
banner ad
/

Război între Eltrans şi Microbuzul pe abonamentele pensionarilor. “Se încasau nişte bani pe nişte oameni care nu mai existau de mult”

| 10 iunie 2015

maxitaxi, tramvai

Decizia primăriei şi Consiliului Local de a acorda abonamente subvenţionate şi călătorilor care circulă cu maxi-taxi a creat un conflict între societăţile Eltrans şi Microbuzul. Reprezentanţii Eltrans spun că au pierdut aproape 25% din abonaţii pensionari în timp ce adminstratorul SC Microbuzul SRL afirmă că mulţi dintre acei pensionari nici nu mai erau în viaţă dar societatea care asigură transportul local cu tramvaiele încasa subvenţie de la bugetul municipiului.

În urmă cu mai bine de un an, Consiliul Local a a aprobat ca pensionarii care locuiesc în zone deservite de societatea Microbuzul să primească abonamente gratuite la transportul cu maxi-taxi. Conform legii, aceste abonamente gratuite se acordă fie la tramvai, fie la maxi-taxi. Iniţial, pensionarii au fost reticenţi, dar între timp numărul celor care şi-au achiziţionat abonamentele la maxi taxi a crescut considerabil. La momentul acesta sunt peste 3000 de pensionari din municipiul Botoşani care beneficiază de abonamente subvenţionate de primărie.

Reprezentanţii Eltrans s-au arătat nemulţumiţi de această decizie şi spun că numărul pensionarilor care beneficiază de abonamente gratuite, la transportul cu tramvaiul, a scăzut cu aproape 25%. “La ora actuală, avem aproximativ 8300 de abonamente acordate pensionarilor şi circa 2400 de abonamente acordate elevilor. Odată cu acordarea abonamentelor gratuite la maxi-taxi, numărul pensionarilor cu abonamente la Eltrans a scăzut cu 20-25%. Pierderea este destul de mare pentru Eltrans. Consiliul Local ar trebui să găsească soluţii dacă doreşte să salveze această societate de transport local”, ne-a declarat Paul Smit, directorul general al SC Eltrans SA.

Nu de aceeaşi părere este Dumitru Balan, adminstratorul societăţii Microbuzul SRL. El susţine că la ora actuală sunt aproximativ 3000 de pensionari botoşăneni care au abonamente subvenţionate la maxi-taxi dar numai 300-400 dintre aceştia au avut anterior abonamente la Eltrans. El spune că scăderea abonaţilor Eltrans a apărut în momentul în care s-a făcut acea bază de date electronică şi că până atunci Eltrans încasa subvenţie inclusiv pentru persoanele care erau decedate.

“La maxi-taxi avem circa 3000 de abonamente acordate pensionarilor şi vreo 800 elevilor. În ceea ce priveşte pensionarii doar vreo 300-400 au avut înainte abonamente la Eltrans. Restul sunt din Tulbureni şi alte zone care oricum circulau cu maxi-taxi. Am înţeles că la Eltrans erau mulţi în baza de date, ei figurau acolo, dar în realitate nu mai existau de mult. Nu mai mergeau să-şi ridice abonamentele dar ei figurau acolo. Numărul abonaţilor la Eltrans a scăzut de la 12.000 la 8000-9000 de când s-a introdus acea bază de date comună. Ei aveau vreo 3000 în plus. Se încasau nişte bani pe nişte oameni care nu beneficiau. Oamenii şi-au făcut prin 2008-2009 şi rămas în baza de date. În ceea ce îi priveşte pe abonaţii societăţii Microbuzul, aceştia există. Au venit personal cu documentele pentru a ridica abonamentele”, a afirmat Dumitru Balan.

Reprezentanţii Eltrans neagă faptul că ar fi încasat subvenţie de la primărie pentru persoane care erau decedate şi spun că de ceva vreme abonamentele se vizează la şase luni. “Nu e adevărat. Societatea Eltrans nu a încasat bani pentru persoane care nu au beneficiat de aceste abonamente subvenţionate. Eu nu pot să am evidenţa celor care decedează dar la şase luni se vizează abonamentele iar dacă persoana nu se mai prezintă, abonamentul nu mai este valabil şi nu mai încasăm subvenţia. Nici cei de la primărie nu ar accepta să plătească pentru persoane care nu mai există”, a spus Paul Smit, directorul societăţi Eltrans.

Tags: , , , , , , ,

Category: Administratie, Economic, stiri

Comments are closed.

shared on wplocker.com