Connect with us

Administratie

PREMIERĂ ÎN ROMÂNIA. VEZI ce variantă de contract propune un om de afaceri între Modern Calor şi consumatorii din Botoşani

Publicat

pe

Spread the love

modern calor centru incasari2

Un om de afaceri botoşănean consideră că societăţile Modern Calor şi Nova Apaserv ar trebui să-şi schimbe radical atitudinea faţă de consumatori şi să se comporte la fel cum o face o companie privată care are interes să vândă cât mai mult şi să încaseze o sumă mare de bani.

La ora actuală, botoşănenii nu au încredere în sistemul centralizat de încălzire chiar dacă acesta a fost modernizat şi s-au investit peste 50 de milioane de euro. Totul a început în 2003 când botoşănenii au rămas fără căldură mai multe luni. A urmat un val de debranşări iar societatea de termoficare a Botoşaniului a rămas cu puţin peste 10.000 de abonaţi. În urmă cu cinci-şase ani s-a luat decizia de a salva sistemul de termoficare al oraşului. S-a accesat un proiect cu finanţare europeană de 45 de milioane de euro, s-au atras fonduri guvernamentale şi s-a ajuns în momentul în care Botoşaniul avea cel mai modern sistem de încălzire. Faptul că s-a modernizat sistemul de încălzire, nu i-a impresionat pe botoşănenii cu centrale de apartament. Aceştia nu sunt interesaţi să revină la sistemul centralizat şi preferă centralele individuale.

valeriuiftime birou920

Omul de afaceri Valeriu Iftime consideră că Modern Calor trebuie să-şi schimbe radical atitudinea faţă de consumator. El spune că în primul rând, trebuie modificate contractele dintre operator şi beneficiar iar în cazul în care nu beneficiază de căldură sau apă caldă, botoşăneanul să fie despăgubit.

„Termoficarea merge prost pentru că producţia a scăzut, a scăzut numărul de clienţi. Este o tragedie. Nu poate să meargă decât în al doilea faliment dacă nu există o atitudine războinică. Trebuie schimbat mult şi la nivel de contract. Să facem un contract cu clientul în care să spunem că dacă nu îi dau căldură, îi plătesc curentul electric cu care te încălzeşti. La Iaşi oamenii au început să se rebranşeze dar este o acţiune de marketing continuă”, a spus Valeriu Iftime.

În acelaşi timp, societatea de termoficare trebuie să găsească soluţii pentru reducerea preţului gigacaloriei. Atâta timp cât facturile la sistemul centralizat sunt mai mari decât cele la gaz, în condiţiile în care gigacaloria este subvenţionată din bugetul local, botoşănenii cu centrale nu vor reveni la sistemul centralizat.

„Dacă eu, la sistemul centralizat, plătesc cu 10% mai mult ca la centrală, trebuie să-mi convină. Ştiu că nu am treabă niciodată să-mi curăţ caloriferul, să-mi schimb centrala sau să o repar. Dacă la gaz plătesc 200 de lei iar la sistemul centralizat plătesc 210-220 lei, trebuie să fiu mulţumit. Nu am nicio grijă. Îmi spală calorferele, îmi schimbă orice, el face investiţiile. Modern Calor trebuie să ajungă la un preţ astfel încât să poată lupta cu gazul. Pentru asta trebuie foarte multe lucruri de organizat. Un sistem modern centralizat nu are nevoie de oameni. Totul este automatizat. Sunt multe servicii care pot fi externalizate şi îi chemi la comandă. Atâta timp cât economia se face după voturi este o crimă”, a adăugat Valeriu Iftime.

banner ad
banner ad
banner ad
banner ad
banner ad
banner ad
banner ad
banner ad
banner ad
banner ad banner ad
banner ad
banner ad


© 2017 Botosani Online. Toate drepturile rezervate. ( VILHEM )